نسخه چاپی

صادرات لبنیات كاهش یافت

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: میزان صادرات محصولات لبنی به عراق به سبب بحرانی بودن منطقه از نظر وزنی 13 درصد و ارزشی 6 درصد تقلیل یافته است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی کشور در گفتگویی با اشاره به صادرات محصولات لبنی اظهار داشت: صادرات انواع محصولات لبنی کماکان به کشورهای عراق و افغانستان ادامه دارد، اما میزان صادرات به عراق به سبب بحرانی بودن منطقه از نظر وزنی 13 درصد و ارزشی 6 درصد تقلیل یافته است.

وی افزود: سال گذشته، مجموع صادرات محصولات لبنی به عراق و افغانستان 640 میلیون دلار برای کشور ارزآوری دربرداشته است.

باکری با اشاره به صادرات لبنیات به روسیه بیان کرد: تاکنون تنها یک کامیون پنیر و دو کامیون شیر خشک به روسیه صادر شده و گفتنی است که بازاریابی و فروش محصولات لبنی به روسیه به سبب آنکه قیمت محصولات لبنی در این کشور قابل مقایسه با ایران نیست به سختی انجام می شود.

وی ادامه داد: سازمان توسعه تجارت و وزارت جهاد کشاورزی باید تعرفه 25 درصدی صادرات محصولات به روسیه را ترجیحی تغییر دهند چرا که این امر در کنار افت مداوم ارزش روبل در برابر دلار بزرگترین مانع صادرات محصولات لبنی به روسیه به شمار می روند.

دبیر انجمن صنایع لبنی با اشاره به پیش بینی های صادرات به روسیه بیان کرد: با برطرف شدن موانع صادراتی حداقل 500 میلیون دلار و حداکثر یک میلیارد دلار صادرات به روسیه امکان پذیر است.

باکری با اشاره به پرداخت مشوق های صادراتی به صادرکنندگان گفت: قبل از زمان تحریم، دولت ترکیه یارانه صادراتی به صادر کنندگان پرداخت می کرد و حال می توان گفت که با توجه به کاهش ارزش روبل در برابر دلار روس ها حاضر به پرداخت روبل نیستند که در این صورت تمام هزینه های مربوطه را گریبانگیر صادرکنندگان ایرانی می شود لذا بهتر است دولت مابه التفاوت آن را با تخصیص یارانه به صادر کنندگان جبران کند.

۱۳۹۵/۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...