نسخه چاپی

تغییرات در تیم ملی، تكامل است

سرمربی تیم ملی بسكتبال گفت: تغییرات در نفرات تیم ملی بسكتبال انقلاب نیست بلكه فرآیندی تكاملی است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛‌ درک بائرمن پیش از آغاز نخستین تمرین تیم ملی بسکتبال گفت: صادقانه و شفاف با تمام بازیکنان درباره سیاستها و برنامه های تیم ملی بسکتبال و آنچه در پش رو داریم صحبت کردم. اطمینان داشته باشید برای همه این بازیکنان احترام ویژه ای قائلم و می دانم بدون حضور آنها افتخارات گذشته تیم بسکتبال ایران امکانپذیر نبود.

وی افزود: از بازیکنان باتجربه تیم ملی بسکتبال درباره نظرشان نسبت به تابستان گرم و پر ترافیک تیم ملی بسکتبال سوال کردم و همه آنها اعلام کردند، درباره انتخاب بازیکنان صددرصد با تصمیم من موافقند و تاکید کردند فرصت کنونی برای به کار گیری بازیکنان زمان مناسبی است و اعلام کردند همیشه و در هر زمان که احتیاج به کمک آنها داشته باشم در کنار تیم خواهند بود.

با آقایان کامرانی و نیکخواه بهرامی هم صحبت کردم این دو بازیکن به همراه حامد آفاق، جواد داوری ،‌سعید داورپناه تاکید کردند در این مقطع زمانی باید به جوانها میدان داد.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره کنار گذاشته شدن صمد نیکخواه بهرامی و تعدادی از بازیکنان با تجربه که این اقدام را انقلاب در بسکتبال دانست گفت: این انقلاب نیست کلمه تکامل زیباتر است و همه ما می دانیم که بازیکنان ما در رقابتهای چین در سال 2015 بیش از 30 سال سن داشتند، نمی توانید صبر کنید تا بازیکنانتان به سن 38 سالگی برسند و برای بازیکنان جوانتان برنامه ای نداشته باشید.

وی افزود: اینکه گفته می شود نیکخواه بهرامی نمی خواسته به تیم ملی بیاید و ما آن را دعوت نکردیم صحیح نیست.

بائرمن گفت: باید خوشحال باشیم که بازیکنان جوانی مانند سجاد مشایخی، دلیر زهان و زنگنه داریم که می توان به آنها فرصت بازی داد چرا که اگر به بازیکنان جوان فرصت ندهیم آنها بزرگ نخواهند شد.

سرمربی تیم ملی گفت: فرصت به جوانها موجب افزایش اعتماد به نفس آنها می شود اما این بازیکنان باید بدانند این یک هدیه نیست بلکه فرصتی طلایی است با کار بسیار سخت.

بائرمن گفت: حامد حدادی هم اکنون نقش رهبری تیم را برعهده دارد.

وی در ادامه درباره برنامه آماده سازی تیم ملی گفت: خوشحالم که یک هفته زودتر تمرینات را آغاز کردیم چون هر روز و هر جلسه تمرینی مهم است. دو ماه برای‌ آماده سازی تیم به منظور حضور در رقابتهای انتخابی کافی نیست. 5 هفته تمرینات سخت را در تهران برگزار می کنیم، سپس به احتمال زیاد به فیلیپین خواهیم رفت یک بازی دوستانه و یک مسابقه رسمی برپا خواهیم کرد، سپس به چین می رویم در جام اطلس شرکت می کنیم به لتونی می رویم و برابر تیمهای نیوزلند و لتونی قرار می گیریم و به ایتالیا می رویم تا نخستین مسابقه خود را در چارچوب انتخابیه المپیک برابر یونان انجام دهیم.

وی افزود: گروه سختی در انتخابی داریم. سه تیم اروپایی و تیم مکزیک که از بازیکنان خوبی در یورولیگ و ان بی ای برخوردارند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال در ادامه با اشاره به دعوت از محمد یوسف وند به کمپک ان بی ای در ایتالیا گفت: از اینکه یک استعداد ایرانی به این رقابتها دعوت شده است خوشحالیم و از آن حمایت می کنیم.

۱۳۹۵/۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...