نسخه چاپی

واكنش‌ لاریجانی به خشونت علیه زائران‌ ایرانی

عکس خبري -واکنش‌ لاريجاني به خشونت عليه زائران‌ ايراني

رییس مجلس شهادت و خشونت علیه زائران ایرانی در سوریه را متوجه آمریكا و برخی كشورهای منطقه دانست.


به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی امروز به بیان نکاتی پیرامون شب قدر و فضلیت این شب ها پرداخت و گفت: در آستانه شب قدر قرار داریم شبی که سوره قدر دلالت بر اهمیت آن دارد، که در آن سوره این شب را تعظیم نموده که از هزار شب بالاتر می داند؛ چون در آن شب ملائکه و روح نازل می شوند. ظاهرا مراد از قدر تقدیر و اندازه گیری است و خدای تعالی در چنین شبهایی حوادث یک سال را تقدیر می کنند. زندگی، مرگ، رزق، سعادت و شقاوت و چیزهای دیگر از این قبیل را مقدر می سازد.

وی تصریح کرد: روایاتی داریم مبنی بر اینکه شب قدر از هزار ماه جهاد بهتر است و فرشتگان در شب قدر فرود می آیند و در زمین پخش می شود و بر مجالس مومنین سلام می کنند و برای دعاهای آنها آمین می گویند تا سپیده دم طلوع کند.

رییس مجلس به ذکر روایاتی از امام صادق و امام باقر علیه السلام اشاره کرد و افزود: از امام صادق نقل است که تقدیر در شب نوزدهم، ابرام در شب بیست و یکم و امضاء در شب بیست و سوم انجام می گیرد و امام باقر نیز در باب معنای شب قدر می فرمایند عمل صالح از نماز و زکات و انواع خیرات در آن شب بهتر است از همان اعمال از هزار ماهی که شب قدر نباشد. اگر خدای تعالی جزای خیر مومنین را مضاعف نمی کرد، مومنین به جایی نمی رسیدند. در روایات است که در این شب دعای کسی رد نمی شود، مگر دعای عاق والدین، قطع کنندده رحم و کسی که شراب بنوشد یا کسی که دشمنی مومنی در دلش باشد.

لاریجانی ادامه داد: در برکات این شب همین بس که حضرت موسی به خدا عرض کرد نزدیک شدن به تو را خواهانم. خداوند فرمود نزدیکی من از آن کسی است که شب قدر بیدار باشد. عرض کرد رحمت تورا خواهانم، خداوند فرمود رحمت من از آن کسی است که شب قدر به فقرا رحم کند. عرض کرد جواز عبور از صراط را خواهانم، فرمود از آن کسی است که در شب قدر صدقه بدهد.

نماینده مردم قم جوانمردی و محبت نسبت به آدمیان را پایه مکتب علوی دانست و گفت: ابن ملجم از سخت ترین دشمنان علی بود و علی (ع) می دانست که فرد خطرناکی است. دیگران بارها به امام می گفتند این فرد خطرناک است کلکش را باید کند. امام می فرمود قصاص قبل از جنایت کنم؟ اگر او قاتل من است من نمی توانم قاتل خودم را بکشم، من می خواهم او زنده بماند و سعادت او را دوست می دارم. او می خواهد مرا بکشد من به او علاقه و محبت دارم. این جوانمردی پایه مکتب علوی بود که حتی با دشمن نیز بنا را بر محبت و دوستی می گذارد تا هدایت یابند.

وی اظهار داشت: استاد شهید مطهری در کتاب انسان کامل، می گویند شگفت انگیر ترین دوره زندگی علی در حدودد 45 ساعت آخر زندگی او از زمان ضربت خوردن تا شهادت است، انسان کامل بودن علی اینجا ظاهر می شود که در مواجهه با مرگ است و تنها دو جمله بیان می کند؛ یکی اینکه این مرد را بگیرد و دوم قسم به خدای کعبه که رستگار شدم.

لاریجانی در ادامه به اوضاع منطقه اشاره کرد و گفت: رفتار مولا علی را مقایسه کنید با رفتار سیاست بازان معاویه صفت دنیای امروز که برای قدرت جنگ افروزی می کنند، 100 هزار نفر را در عراق، افغانستان و فلسطین و این روزها در در سوریه می کشند تا پرسیتژ قدرت جهانی خود را حفظ کنند.

رییس مجلس تاکید کرد: تاسف بارتر رفتار برخی دولت های منطقه است که به نام اسلام آدم کشی به راه انداخته اند و حتی با زائرین ایرانی در سوریه با خشونت برخورد کردند این جنایت ها چیزی نیست که ملت ایران از آن صرف نظر کند.

وی هشدار داد: رژیم آمریکا و برخی کشورهای منطقه مسئول این جنایت ها هستند و به موقع جواب آن را دریافت خواهند نمود.

رییس مجلس همچنین در پایان روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفت.

۱۳۹۱/۵/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...