نسخه چاپی

یافته های جدید درباره آقای رئیس جمهور *سند

جد مادری اوباما، كه قراردادی دو جانبه با ارباب خود داشته است، به همراه یك خدمتكار سفید پوست، تصمیم می گیرند از محل زندگی خود در ویرجینیا فرار كنند و به شهر دیگری به نام مریلند بروند. مدتی از فرار آنها نگذشت كه هر دو دستگیر شده، به دادگاه فرا خوانده می شوند.

به گزارش نما به نقل از سایت بی بی سی فارسی، تیمی از نسب شناسان در آمریکا می گویند مادر باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، علاوه بر اجداد اروپایی، یک جد سیاه پوست هم داشته است. این تحقیق توسط بزرگترین شرکت اینترنتی نسب شناسی منتشر شده است که اجداد مادری باراک اوباما را تا یازده نسل پیش بررسی کرده است. این تحقیقات همچنین نشان می دهند، وی اولین برده ای بوده که در اسناد قضایی، مدرکی از او در دست است.

باراک اوباما پسر یک مرد سیاهپوست کنیایی و یک زن سفیدپوست اهل ایالت کانزاس آمریکا است؛ اما در زندگی نامه هایی که تا به حال از او منتشر شده است، اشاره ای به اینکه اجدادش برده بوده اند، نشده است.



یافته های جدید، در وب سایتی به نام Ancestry.com منتشر شده است که دفتر آن در ایالت یوتای آمریکا قرار دارد.
«آنستازیا هارمان»، محقق اصلی این تیم، می گوید دو سال را صرف جمع آوری این اطلاعات کرده است.
وی به بی بی سی فارسی گفته است برای تحقیق در این زمینه از مدارکی مانند اسناد تولد، ازدواج و مرگ استفاده کرده اند. اسناد نظامی و مواردی که در کلیساها به ثبت رسیده نیز به آنها کمک کرده است. بسیاری از آقای اوباما خواستند سند تولدش را ارائه کند تا شبهه نسبت به آمریکایی بودن او از بین برود.



همچنین آنها بسیاری از اطلاعات را از اسناد خرید و فروش زمین به دست آورده اند. البته او می گوید اسناد قدیمی تر، در اتفاقاتی مانند آتش سوزی از بین رفته اند. به گفته این محقق، جد باراک اوباما به مردی است به نام «جان پانچ» که در ایالت ویرجینیا زندگی می کرده است.

اطلاعاتی که محققان درباره «پانچ» دارند، نشان می دهد او در سال 1647، در دادگاهی در ویرجینیا محاکمه شده است. بنا بر حکم آن دادگاه، او نخستین سیاه پوستی بوده، که به بردگی مادام العمر محکوم می شود.



آقای پانچ که قراردادی دو جانبه با ارباب خود داشته است، به همراه یک خدمتکار سفید پوست، تصمیم می گیرند از محل زندگی خود در ویرجینیا فرار کنند و به شهر دیگری به نام مریلند بروند. مدتی از فرار آنها نگذشت که هر دو دستگیر شده، به دادگاه فرا خوانده می شوند.



معمولا حکم این جرایم، هفت سال بردگی بوده است؛ در صورتی که حکم پانچ شدیدتر بود. آقای پانچ با زنی سفید پوست به نام «بانچن» ازدواج می کند. خانم «هارمان»، می گوید این تحقیق جذابیت های خاص خود را داشته است؛ چون آن ها توانسته اند رابطه اولین رییس جمهوری سیاه پوست آمریکا را با این برده سیاهپوست مشخص کنند.

برخی نسبت به درستی این اطلاعات شک کرده اند و می گویند با توجه به اینکه بسیاری از اسناد از بین رفته اند، نمی توان به راحتی نتیجه گیری کرد.

2.jpg

۱۳۹۱/۵/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...