نسخه چاپی

مروری بر حاشیه های تلویزیون

تلویزیونی ها همچنان و بدون هیچ نگرانی، كنداكتور خود را با برنامه های روتین پر می كنند و همچنان این ایده ها و مهمان های گاه به گاه برنامه ها هستند كه خبرساز می شوند.

به گزارش نما به نقل از سینما: تلویزیونی ها همچنان و بدون هیچ نگرانی، کنداکتور خود را با برنامه های روتین پر می کنند و همچنان این ایده ها و مهمان های گاه به گاه برنامه ها هستند که خبرساز می شوند.

خبرها به وقت برند!

تایمز پیش از خبر، یکی از ایده های قدیمی در تلویزیون است که در تمامی بخش های خبری در قالب ثانیه شمار با فرمت های بصری مختلف شاهد تکرار آن هستیم. شبکه خبر اما مدتی است که این ایده را با فرآیند جذب اسپانسر تلفیق کرده و به خروجی عجیب و غریبی رسیده است. ساعتی با برند معروف «رادو» چند ثانیه پیش از آغاز خبر روی تصویر ظاهر می شود و حرکت ثانیه شمار آن نزدیک شدن به زمان پخش اخبار را نشان می دهد.

ایده اما در اینجا متوقف نمی شود و شعار «زمان اصل موجودیت ماست» به همراه نام این برند معروف در گوشه تصویر درج شد تا مخاطبان به طور کامل با این برند «ساخت سوییس» آشنا شوند و همراه با آن به استقبال خبر بروند!

این سبک بهره گیری از یک «برند» برای اسپانسرینگ یک بخش خبری از اتفاقات تازه ای است که مشخص نیست چه نسبتی با سیاست های رسمی تلویزیون در زمینه «اقتصاد مقاومتی» دارد؟


پروفسور در قاب خانوادگی

پروفسور کردوانی چهره ناآشنایی برای مخاطبان سیما نیست. چهره ای نخبه و بی همتا در عرصه سلامت و محیط زیست که با نظریات شاد و جسورانه اش در محافل علمی و رسانه ای مشهور است. در قاب تلویزیون اما بیشترین خاطره مخاطبان سیما از این نخبه علمی واکنش ها و اظهارات غیرمنتظره ای است که تناسب چندانی با استانداردها و چارچوب های سیما ندارد. نمونه شاخص آن هم کلیپ کوتاهی از حضور او در شبکه خبر بود که طی هفته گذشته در فضای مجازی بسیار دیده شد.

مهران مدیری اما شنبه شب در شرایطی میزبان پروفسور کردوانی در برنامه«دورهمی» شد که برای اولین بار همسرش او را در قالب تلویزیون همراهی می کرد و این همراهی به واسطه صراحت و شیرینی کلام پروفسور دقایق ویژه و دیدنی را برای شبکه نسیم به ارمغان آورد. همسر پروفسور کردوانی، فریده گلبو، خود نویسنده پرکار در حوزه ادبیات است که پیش از این کمتر مقابل دوربین حاضر شده بود.

تابوشکنی در روایت تاریخ

در شلوغی و تراکم برنامه های شب عید نوروز، شبکه افق مستندی ویژه را روانه آنتن کرد که کمتر دیده شد اما بازپخش آن که شنبه شب روی آنتن رفت، فرصتی را فراهم آورد تا آنها که «کودتای آمریکایی» را دیده اند، به تماشای آن بنشینند. این مستند که روایتی از نقش سازمان سیا در کودتای 28 مرداد است، یک ویژگی ناب در قیاس با سایر مستندهای تلویزیونی در این زمینه دارد و آن این که روایت یک مستندساز آمریکایی از این واقعه است و اتفاقا برخلاف روایت رسمی، در آن اشاره ای به نقش آیت الله کاشانی در ماجرای ملی شدن نفت ندارد.

شبکه افق اما به نفع باقی مستند، از این قسمت چشم پوشی کرد و با یک توضیح مختصر در ابتدای مستند، آن را روانه آنتن کرد. «کودتای آمریکایی» علاوه بر روایت متفاوت، تصاویر ویژه و مستندی هم از تحولات تاریخ معاصر ارائه می کند.

۱۳۹۵/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...