نسخه چاپی

دیدار ظریف با دبیركل وزارت خارجه فرانسه

وزیر امور خارجه كشورمان گفت: ایران تعهدات خود در چارچوب توافق با 1+5 را به درستی اجرا كرد و اینك انتظار داریم تا تمامی طرف ها به طور عملی گام های موثر را در زمینه عینیت بخشیدن به مراودات بانكی بردارند.

به گزارش نما به نقل از مركز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه٬ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه امروز -دوشنبه- در دیدار «كریستین ماسه» دبیركل وزارت خارجه و توسعه بین الملل فرانسه روابط دو كشور و تحولات منطقه را بررسی كرد.

وزیر امور خارجه كشورمان در این دیدار پیرامون چشم انداز مناسبات دو كشور نیز اظهار داشت: روند مناسبات دو كشور در چارچوب نتایج سفر دكتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به فرانسه، آثار خوبی برای توسعه مناسبات دو كشوردر بر داشته است.

«كریستین ماسه» دبیركل وزارت امور خارجه فرانسه پیرامون مناسبات دو كشور گفت: ما شاهد تحرك خوبی در نتیجه دیدارها و رایزنی های روسای جمهوری دو كشور هستیم و توافقات فرانسه و ایران در زمینه های مختلف اقتصادی به ویژه صنایع هوائی،ریلی، خودرویی می تواند آثار عملی در تحرك بخشیدن به مراودات بانكی و رفع موانع موجود به همراه داشته باشد.

وی درخصوص مسائل منطقه ای از جمله سوریه و عراق، نقش جمهوری اسلامی ایران را به عنوان بازیگر مهم در پیشبرد تحولات جاری منطقه حائز اهمیت قلمداد كرد و گفت: ما دائما به رایزنی با ایران نیازداریم.

۱۳۹۵/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...