نسخه چاپی

چرا من از امروز «چای ایرانی» ننوشم؟

عکس خبري -چرا من از امروز «چاي ايراني» ننوشم؟

اگر بدانید هر جرعه چایی كه می‌نوشید می‌تواند چه‌ نقش مهمی در سرنوشت‌تان بگذارد، كمی با تأمل چای‌های خارجی سرشار از طعم اسانس را با لذت می‌چشید.

به گزارش نما به نقل از فارس، مهم‌ترین پرسش‌هایی که در راستای اعتلای جامعه ایرانی مورد نقد کاربران در شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرد را در بسته خبری «یک پرسش ساده» بررسی می‌کند.

پس از نامگذاری سال 95 به عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب موجی از تحلیل رفتارهای اجتماعی در حمایت از تولیدات داخلی از سوی کاربران ایرانی ایجاد شد. نقد رفتارها و عادت‌های اشتباه و آگاه‌سازی و اطلاع رسانی نسبت به مزایای استفاده از تولیدات داخلی در شبکه‌های اجتماعی بخشی از واکنش‌ها در راستای شعار سال بوده است.

یکی از موضوعاتی که در این زمینه به آن پرداخته شده است، استفاده از چای خارجی به رغم وجود چای مرغوب ایرانی است:


لطفاً قبل از صرف مجدد چای خارجی با طعم و رنگ سرشار از اسانس به این موارد توجه داشته باشید:

*چای ایرانی ارگانیک و چای خارجی سرشار از اسانس‌ است

به گفته رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو، چای ایرانی ارگانیک و چای خارجی سرشار از اسانس‌ است. وی می‌گوید: «مردم بدانند چای خوب همان چای ایرانی است که ارگانیک به حساب می‌آید زیرا در چای خارجی اسانس زده می‌شود که متأسفانه ذائقه مردم نیز تغییر کرده و بیشتر چای خارجی مصرف می‌کنند، کما اینکه اسانس غیرمجاز نیست ولی مجاز بودن حاکی از خوب بودن نیست مثل نمک که غیرمجاز نیست ولی مصرف آن باید کنترل شده باشد».

*تولید چای ایرانی از 65 درصد به 13 درصد رسیده است/ رونق اقتصاد صنعت چای از بین رفته است

محمدولی روزبهان معاون وزیر جهاد کشاورزی فروردین سال گذشته در خصوص میزان تولید چای ایرانی گفته است که: «کشت چای و تولید چای خشک برای مردم گیلان و غرب مازندران یک فرصت اشتغال و ویژگی اقتصادی خوبی است و با توجه به کاهش شدید تولید چای خشک از میزان تامین 65 درصد نیاز داخل به 13 درصد، رونق اقتصاد این صنعت را از بین برده است».

*عوامل موثر بر کاهش مصرف چای داخلی


به گفته کارشناسان و محققان عوامل متعددی در کاهش تمایل افراد به مصرف چای داخلی طی سال‌های گذشته دخیل بوده‌اند که مهم‌ترین آن، تغییر ذائقه است.
در زمان‌های قدیم، بیشتر مردم چای را بدون هیچگونه افزودنی مصرف می‌کردند و برخی نیز افزودنی‌های طبیعی مانند دارچین، هل، گل سرخ و بهار نارنج به آن اضافه می‌کردند اما در سال‌های اخیر با ورود چای‌های معطر خارجی، ذائقه مردم کشور نیز به سمت اینگونه چای‌ها متمایل شده است.



*یک پرسش ساده

شما هم حتماً عاشق کشورتان هستید و در پی راهی برای اعتلای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی؟ می‌خواهید براساس حس وطن‌پرستی و میهن دوستی سهمی از آبادانی کشور داشته باشید؟ اشتباه نکنید، انجام فعالیت‌های اقتصادی همیشه نیازمند به داشتن سرمایه بسیار نیست. با ترک یک رفتار اشتباه که به صورت عادت درآمده می‌توانید همانند یک بازرگان قدرتمند به کشور خود خدمت کنید. پس قبل از هر چیز از خود بپرسید: چرا من از امروز «چای ایرانی» ننوشم؟

۱۳۹۵/۲/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...