نسخه چاپی

فاطمه آالیا در گفتگو با نما:

انتخابات ۹۶ دولت روحانی را حامی یارانه نقدی كرد/ برنامه ریزی اصلاح طلبان برای انتخابات

افراد را دولتی ها از همین امروز برای خود جمع می كنند و برای 96 بایگانی می كنند. یا تصمیم گیری های دیگر مثل انتخاب هیئت رئیسه مجلس كه به عهده خود منتخبان است و باید به عهده خودشان گذاشته شود از الان در حال دخالت كردن هستند و از بیرون گرا می‌دهند كه كسی اگر بخواهد رئیس مجلس شود باید با توافق هاشمی و روحانی و... باشد.

فاطمه آالیا در گفتگو با خبرنگار سایت تحلیلی خبری نما در خصوص فعاليت انتخاباتي زود هنگام دولت گفت: دولت فعلی که بر سر کار است یک نگاه به انتخابات هیئت رئیسه مجلس و یک نگاه به انتخابات ریاست جمهوری سال 96 دارد که از طریق خود دولت به این موضوعات دامن زده می شود به این منظور که هر دو انتخابات را به به نفع خود به پایان ببرد.
وي با بيان اينكه چند وقتی است از محافل اصلاح طلبی بحث ها و تحلیل هایی بیرون میآید گفت: اصلاح طلب ها انتخابات ریاست جمهوری را به انتخابات هیئت رئیسه مجلس به هم ربط داده اند و مي گويند با این انتخابات کدام یک از فراکسیون ها قرار است تقویت شود و دولت در این فکر است که اگر بتواند آقای عارف را این بار متقاعد کنند که از ریاست مجلس انصراف دهد و زمینه را برای ریاست جمهوری او آماده کند ، از طرف دیگر یک سری افراد که از طرف دولت هستند نگران این مسئله اند که اگر آقای عارف رئیس مجلس شود ممکن است شرایطی پیش بیاید که اصلاح طلبان بتوانند جلوی بخشی از دولت بایستند و از طرف سوم این احتمال وجود دارد که اگر عارف رئیس مجلس نشود، برای ریاست جمهوری 96 فعالیت خود را آغاز کند که در جبهه اصلاح طلب ها این حرکت به نفع روحانی نیست. بنابراین شروع بحث ریاست جمهوری از این روزها به دلیل تصمیم سازی برای انتخابات هیئت رئیسه مجلس است و بررسی این نکته که دراین انتخابات چه اتفاقی بیفتد می تواند تاثیری به نفع دولت روحانی داشته باشد و تاثیرش روی ریاست جمهوری سال 96 چگونه است؟ و سوالهایی هم مطرح می شود که آیا دوره ریاست جمهوری روحانی 4 ساله است یا خیر؟ و همین سوالات به انتخابات هیئت رئیسه مجلس گره می خورد و همه این مسائل بستگی به جایگاه آقای عارف در در اين رقابت ها دارد و اينكه آیا او زنگ خطری برای روحانی است یا خیر؟ اینها جمع بندی هایی است که یا از دولت و یا از جلسات اصلاح طلبان منشاء می گیرد.
وي افزود: حزب گرایی دولت و تمرکزش روی انتخابات ها مضرات زیادی برای کشور دارد، منطق امر این است که هر مسئولی چه در قالب هیئت دولت، چه در قالب کابینه رئیس جمهور و هر سمت دیگری وقتی فرصت خدمت پیدا می کند واقعا باید تا آخرین دقیقه و ثانیه اش خدمت کند نه اینکه یکسال مانده به زمان خدمتش به فکر انتخابات بعدی باشد و از کار بماند و فرصت سوزی کند و خدمت به مردم را تحت الشعاع قرار دهد.
آليا ادامه داد: مردم ما به حمدالله دارای بصیرت و آگاهی هستند و همه رویدادها را بررسی می کنند و موقع انتخابات هم بر اساس معیار ها و بر اساس آن راهی که مقام معظم رهبری ارائه می دهند، پیش می روند. مخصوصا در جامعه ما که یک جامعه ولایی است مردم به موقع در انتخابات شرکت میکنند و به وظیفه خود را انجام می‌دهند. ولی این مسئله که بعضی مسئولین مدتها مانده به انتخابات کار و زندگی را می گذارند و هر تصمیمی که می‌گیرند یک سرش به انتخابات بر می گردد، این کاملا اشتباه است. مثلا همین بحث هدفمندی یارانه ها شما می‌بینید این 24 ثروتمند که باید حذف شوند حذف نمی شوند چرا ؟ چون به نوعی رای این افراد را دولتی ها از همین امروز برای خود جمع می کنند و برای 96 بایگانی می کنند. یا تصمیم گیری های دیگر مثل انتخاب هیئت رئیسه مجلس که به عهده خود منتخبان است و باید به عهده خودشان گذاشته شود از الان در حال دخالت کردن هستند و از بیرون گرا می‌دهند که کسی اگر بخواهد رئیس مجلس شود باید با توافق هاشمی و روحانی و... باشد.
وي در ادامه اظهار داشت: این مدیریت کردن ها به یک نوعی اهانت به منتخبین مردم است، اهانت به خود مردم است. کشور ما که به لحاظ مردم‌سالاری دینی جایگاه کم نظیری در دنیا دارد این دخالت ها اشاعه قدرت طلبی در جامعه می کند. بهتر است هر مسئولی تا روزی که این فرصت خدمت به خلق را در دست دارد به خوبی از آن استفاده کند و خدمت رسانی به ملت خود را پای تصمیم گیری های عجولانه ی انتخاباتی هدر ندهد. مقام معظم رهبری و امام هم فرموده بودند که تا فرصت هست به مردم خدمت کنید و فقط در مدت معلوم انتخابات درگیر انتخابات شوید نه اینکه از دوسال قبل با مسافرت به شهرستان ها و اطراف تهران مسئله سازی کنید فقط به این دلیل که دوسال بعدش در انتخابات پیروز شوید.

۱۳۹۵/۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...