نسخه چاپی

با نوشتن كلمه 'محمد' كلمه 'الله' ظاهر شد

عکس خبري -با نوشتن کلمه 'محمد' کلمه 'الله' ظاهر شد

در نوشتن این آیات معجزاتی است، مثلا زمانی كلمه«محمد» را چهار بار نوشتم كلمه جلاله الله ظاهر شد و این معجزه نوشتاری است و در آن زمان یقین یافتم كه محمد(ص) فرستاده خداست و این از معجزات خطاطی من است.

به گزارش نما به نقل از شبستان، نمان ذکری» هنرمند پاریسی با اشاره به معجزات نوشتاری در آیات و کلمات مقدس تاکید کرد: زمانی که کلمه«محمد» را چهار بار با خط کوفی مربع خوشنویسی کردم و کلمه جلاله «الله» ظاهر شد، یقین یافتم محمد(ص) فرستاده خداست.

«نمان ذکری، مهندس معماری و شهرسازی و خوشنویس فرانسوی در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: خوشنویسی به ویژه ترکیب خط کوفی و مربع را دوست دارم و همه آیات به نگارش درآمده به خط کوفی و مربع است.

ذکری با اشاره به معجزه در این آیات و کلمات مقدس، افزود: در نوشتن این آیات معجزاتی است، مثلا زمانی کلمه«محمد» را چهار بار نوشتم کلمه جلاله الله ظاهر شد و این معجزه نوشتاری است و در آن زمان یقین یافتم که محمد(ص) فرستاده خداست و این از معجزات خطاطی من است.

این هنرمند پاریسی تاکید کرد: کلمه «علی» را نیز چهار بار به خط کوفی مربع نوشتم که کلمه الله در آن نیز ایجاد شده است.

وی ادامه داد: چهار تابلو کلمه «علی» که کلمه جلاله الله در آن ظاهر شده است، نام «خمینی روح الله»، نام « خامنه ای علی» و «الله محمد علی فاطمه حسن حسین» را به آیت الله العظمی سید علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران اهدا خواهم کرد.

این هنرمند پاریسی همچنین گفت: اسماء الحسنی« الحی هو الله» را به نماینده مجلس «لاله افتخاری» اهدا کردم و تابلو آیه« امرهم شوری بینهم» را به مجلس شورای اسلامی ایران اهدا کردم.

عنان ذکری با اشاره به تابلو «السلام» خود خاطر نشان کرد: السلام(صلح) باید شعار اسلام باشد. شعار اسلام و مسلمین صلح و علم است و امیدارم اینگونه باشد.

وی درباره آغاز این فعالیت خود گفت: بیش از 10 سال است که مشغول خوشنویسی هستم . خط برای من نوعی مهندسی است و هندسه را به خوبی می شناسم به همین دلیل خط کوفی مربع را دوست دارم.

ذکری با اشاره به سختی این کار گفت: خط کوفی مربع نو آوری است، نوشتن «الله اکبر» و «بسم الله الرحمن الرحیم» به خط و به شکل آسان نیست. چرا که نوشتن خط کوفی به خودی خود دشوار است. این خط نخستین خط عربی به شمار می آید اما پیشینیان این خط را رها کردند و الان می توان گفت که این خط پدربزرگ خط است.

این هنرمند پاریسی با اشاره به احیای خط کوفی، افزود: این خط برای من به عنوان یک مهندس آسان است. در خوشنویسی عادی مهندسی امکان ندارد مثلا اگر کلمه «الغفور» عادی نوشته شود شکل قوی و استواری ندارد.

وی ادامه داد:اسماء الحسنی واقعا قوی است و باید هنگام نوشتن در آن استواری و قوت دیده شود. مثلا زمانی که «بسم الله الرحمن الرحیم» که پایه و اساس بنا است، نوشته می شود، باید در آن استحکام دیده شود و نه طوری نوشته شود که این استواری دیده نشود. شکل مربع به آن بزرگی می دهد.

این معمار پاریسی عنوان کرد: این ترکیبات برای ترکیبات خوبی است و اگر کسی اصول مهندسی را ندارد نمی تواند آن را انجام دهد.

تابلو های «الغفور»، «الرووف»،« لا غالب الا الله»،«الله اکبر»،«ادعونی استجب لکم» و «الحی» و «هو الله» از آثار دیگر این هنرمند پاریسی است که در نمایشگاه بین المللی قرآن در معرض دید عموم قرار گرفته است.

۱۳۹۱/۵/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...