نسخه چاپی

عادل فردوسی پور تیم رویایی اش را معرفی كرد

مجری برنامه 90 نام تیم منتخب تاریخ فوتبال ایران را بیان می كند.

به گزارش نما به نقل از کاپ، در اواخر دهه 80 عادل فردوسی پور در مصاحبه ای با همشهری تماشاگر، نام 11 بازیکن مورد نظر خود را به عنوان تیم منتخب تاریخ فوتبال ایران بیان کرد. آن چه در این اسامی کاملا به چشم می خورد، مساله ای است که عادل نیز به آن اشاره کرده است؛ یعنی ناآگاهی او از فوتبال نسل اول و دوم فوتبال ایران.





برای خیلی ها جالب است بدانند این اسم «عادل» از کجا آمده. می گویند در رابطه بین روان شناسی اسم ها و شخصیت های صاحبان شان یک حکمتی است لابد!

راستش نمی دانم. این را باید از پدر و مادرم بپرسید که چنین اسمی را برایم انتخاب کردند. راجع به ارتباط اسم با روانشناسی اسم ها و شخصیت ها هم تا به حال به طور جدی فکر نکرده بودم. امیدوارم در کارم بتوانم «عادل» باشم. مطمئن باشید تمام تلاشم را در این راستا به کار خواهم بست.





*تو را به خدا از این جمله های کلیشه ای به کار نبر!

به خدا غیر از این بلد نیستم! حتما سوال های دیگر را غیر کلیشه ای جواب خواهم داد.





*چرا از زادگاه و «محله» تولدت هیچ چیز نمی گویی؟ به این چیزها تعصب نداری؟ نکند توی بندر لیورپول به دنیا آمده ای!

جالب اینکه چنین شایعه ای را درست کردند آن هم در حالی که من تا کنون انگلستان نرفته ام! پدر و مادرم رفسنجانی هستند و من متولد و بزرگ شده تهران. هنوز هم بیشتر اقوام من ساکن کرمان و رفسنجان هستند.





*چرا کت ات را در می آوری؟ دعوا داری؟

نه بابا اصلا اهل دعوا نیستم. گرم بود، گفتم این طور راحت تر است!





*بعضی از منتقدان 90 می گویند لیست شرکت کنندگان برنامه شما خیلی محدود است. مگر اسامی دعوت شده ها را با جایی «چک» می کنی؟ ایرانی ها معمولا از چهره های تکراری خوش شان نمی آید. جامعه آماری شرکت کنندگان در برنامه 90 واقعا کم تعداد است؟

قبلا که کارشناسان می آوردیم به شیوه سعی و خطا از چهره های جوان هم استفاده کردیم اما واقعا جواب نداد. ما واقعا فقر کارشناس فوتبال داریم. در این قضیه شک نکنید. قبول دارم که مردم تنوع طلب هستند اما برنامه های مشابه اروپایی فقط از دو کارشناس ثابت بهره می برند نه به آن شوری شوری نه به این بی نمکی! اگر کارشناس خوب- چه داوری و چه فنی- داشته باشیم من از استفاده چرخشی از آنها استقبال می کنم اما واقعا نداریم!





*دوست داشتی با کدام چهره ایرانی یا جهانی در 90 مصاحبه کنی؟

کاریزمای علی پروین را دوست دارم. فکر می کنم مصاحبه ام با او چیز جالبی از آب در بیاید! در بین خارجی ها گزینه خاصی مدنظرم نیست، اما مارادونا اگر بیاید چه شود!





*«عباس سیاه» چه؟

نمی شناسم!



خب، این یک گاف است برادر! شما مگر درباره نسل اول فوتبال ایران تحقیق نداری؟ عباس سیاه همان عباس تنیده گر، اسطوره و اعجوبه دوران پیدایش فوتبال ایران است. تا همین 10 سال پیش هم زنده بود هیچ کس یادی ازش نکرد. طفلکی شوت می زد توپ می ترکید آقا! قرار می گذاشت از این ور زمین به آن ور زمین مثلا توپ را شوت کند به فلان نقطه از دیرک دروازه. خب همنسل حسین صدقیانی بود. مرد؛ توی گمنامی هم مرد.

بله، این نقطه ضعف من است که درباره نسل اول و حتی نسل دوم اطلاعات کافی ندارم. سعی می کنم این نقیصه را به مرور برطرف کنم. قبول دارم آنها نسل سوخته بودند و به لحاظ مالی و موقعیت اجتماعی در حق آنها اجحاف شد.





*11 عضو تیم ملی رویایی تاریخ فوتبال ایران از نگاه عادل:

دروازه بان: احمدرضا عابدزاده،

دفاع: آندرانیک اسکندریان، محمد پنجعلی، جواد زرینچه، مجتبی محرمی،

هافبک: علی پروین، پرویز قلیچ خانی، کریم باقری،

مهاجم: علی دایی، فرشاد پیوس، ناصر محمدخانی.

مربی مرحوم دهداری.





*باز هم که نسل اولی ها و نسل دومی ها فراموش شدند!

گفتم که این نقطه ضعف من است!



*ممنون که آمدی و شنبه بارانی ات را با ما تقسیم کردی.

باعث افتخار من بود که در خدمت شما و خوانندگان عزیزتان بودم.

۱۳۹۵/۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...