نسخه چاپی

دفاع وزیر الجزایری از سفر اخیرش به سوریه

وزیر امور كشورهای مغرب عربی، آفریقا و اتحادیه عرب كاینه الجزایر كه به دیدار اسد رفته بود، در واكنش به انتقادات احزاب مخالف در كشورش از این اقدام خود دفاع كرد.

به گزارش نما ، ایسنا به نقل از روسی الیوم نوشت: عبدالقادر مساهل، از وزرای کابینه الجزایر در کنفرانسی مطبوعاتی در مقر رادیو دولتی الجزایر با تاکید بر اینکه سفر اخیرش به دمشق اشتباه نبود، تاکید کرد: این سفر سه پیام داشت:

اول اینکه با شصتمین سالگرد استقلال سوریه که از انقلاب آزادسازی الجزایر (1954- 1962) حمایت بسیاری کرد و پذیرای تعداد زیادی از الجزایری‌ها بوده، همزمان بود.

پیام دوم اعلام حمایت از مردم سوریه در مبارزه با تروریسمی است که الجزایر خود از آن رنج می‌برد است. ما تروریسم را چه در دمشق و چه در هر جای دیگری در جهان محکوم می‌کنیم چرا که تروریسم یکی است.

سومین پیام این سفر برای برادرانمان در سوریه این بود که هیچ جایگزینی برای آشتی ملی و یافتن راه حل سیاسی وحدت وجود ندارد چرا که این خون مردم سوریه است که بر زمین جاری است.

این وزیر الجزایری با بیان اینکه مخالفان سوری به دنبال راه حل سیاسی و وحدت ملی هستند ادامه داد: من به کسانی که می‌گویند با سفر به دمشق دچار اشتباه شدم می‌گویم آیا شما تروریسم را محکوم می‌کنید یا از آن حمایت می‌کنید؟ آیا شما با آشتی و صلح موافقید؟ و مهمتر اینکه هیچ یک از مردم سوریه این سفر را ضربه‌ای به کشورشان نداستند.

وی با تکذیب این مساله که سفر اخیرش در راستای میانجی‌گری الجزایر در بحران سوریه بوده تاکید کرد: ما میانجی نیستیم و تنها برای شرح تجربه خود در برقراری آشتی ملی و مبارزه با تروریسم به دمشق سفر کردیم.

این سخنان وزیر امور کشورهای مغرب عربی، آفریقا و اتحادیه عرب الجزایر در واکنش به موضع‌گیری احزاب مخالف این کشور در انتقاد از سفر هفته گذشته‌ وی به دمشق و دیدار و مذاکره با تعدادی از مسئولان سوری ایراد شد. در سفر مساهل به دمشق وی ریاست کمیته مشترک الجزایر - سوریه برای بررسی همکاری‌های اقتصادی دو کشور را برعهده داشت و در این نشست‌ همام الجزایری، وزیر اقتصاد سوریه نیز شرکت داشت.

۱۳۹۵/۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...