نسخه چاپی

یحیی گل محمدی در گفت و گو با نما:

پرسپولیس از نظر من قهرمان است

عکس خبري -پرسپوليس از نظر من قهرمان است

از هواداران پرسپولیس می‌خواهم كه به قهرمانی امیدوار باشند و دست از حمایت این تیم برندارند. اگر پرسپولیس قهرمان هم نشود چیزی از شایستگی‌هایش كم نخواهد شد. بچه‌های پرسپولیس از نظر من قهرمان هستند و فراموش نكنید كه امسال سختی‌های زیادی كشیدند و در حساس‌ترین شرایط كاپیتان خود را از دست دادند.

گفتگو: علیرضاحاجی میرزابابا- يحيي گل محمدي و ذوب‌آهن اینروزها برنامه سنگینی را برای رسیدن به موفقیت پیش رو دارند. این تیم هرچند شانس قهرمانی در لیگ برتر را از دست داده اما هنوز مدعی دوجام مهم لیگ قهرمانان آسیا است که به مرحله حذفی آن صعود کرده و دیگری جام حذفی ایران که یکی از دو فینالیست آن است.



 افت ذوب آهن در نیم فصل دوم لیگ برتر محسوس بود، علت چیست؟


در فوتبال ایران کمترتیمی است که توانایی حضور قدرتمندانه در سه جام را داشته ضمن اینکه ذوب‌آهن هرچند قهرمان لیگ نمی شود اما تا چند هفته قبل یکی از مدعیان بوده و اکنون هم بالانشین لیگ برتر است. همچنین حضور ذوب آهن در مرحله بعدی لیگ قهرمانان و فینال جام حذفی موفقیت بزرگی است آن هم درشرایطی که ذوب‌آهن فصل دشواری را از نظر مالی سپری می کند. با اینحال ذوب آهن درحالی که در آستانه بازی تشریفاتی با النصر عربستان قراردارد خوب می‌داند به خاطر بازی با استقلال خوزستان و شکل جدول یکی از تیمهای تعیین کننده در سرنوشت قهرمانی نیز هست.
 
 به عنوان نفر اول کادر فنی از نتایج این فصل ذوب آهن رضایت دارید؟
 با‌همه این مشکلات و با توجه به بضاعتی که داشتیم نتایج خوبی گرفتیم. ما در لیگ برتر شانس کسب سهمیه داریم، در فینال جام حذفی هستیم و در آسیا به‌عنوان تیم اول گروه‌مان صعود کردیم. متأسفانه بعضی افراد می‌خواهند نتایج تیم ما را زیر سؤال ببرند، چون اهداف شخصی دارند، ولی تمرکز ما از بین نمی‌رود.



 یحیی گل محمدی فصل بعد هم در ذوب آهن به کار خود ادامه می دهد؟
 من امسال چند پیشنهاد داشتم، ولی هرگز حاضر نشدم مذاکره کنم، چون این کار اخلاقی نیست و تمام تمرکزم روی موفقیت ذوب‌آهن است. با مسئولان باشگاه صحبت‌هایی انجام داده‌ام، ولی هنوز به‌صورت جدی مذاکره نکردیم. باعث افتخار من است که اینجا باشم، چون ذوب‌آهن باشگاه بزرگی است و مسئولان دلسوزی دارد. هر مربی ایرانی دوست دارد اینجا مربیگری کند. اگر شرایط مهیا باشد، دوست دارم در ذوب‌آهن بمانم.
 
 یعنی اگر شرایطی پیش آید که پرسپولیس شما را برای فصل بعد بخواهد به این تیم نه می گویید؟


در حال حاضر برانکو با پرسپولیس قرارداد دارد، و بنده هم تمام مشغله های ذهنی ام مشغول ذوب آهن است و به هیچ چیز دیگری فکر نمی کنم.



 مشکلات مالی ذوب آهن را اذیت نمی کند؟


مشکلات مالی را نمی‌توان کتمان کرد، ولی باشگاه تلاش می‌کند تا‌این مشکلات برطرف شود. به‌هر حال ممکن است مشکلات کلان در سطح کارخانه وجود داشته باشد، ولی آقای آذری به سختی پیگیر حل مشکلات است و رئیس کارخانه هم از باشگاه حمایت می‌کند. ما همه به باشگاه اعتماد و اعتقاد کامل داریم.




 چه انتظاری از رییس جدید فدراسیون فوتبال دارید؟
 انتظار از رئیس جدید فدراسیون فوتبال آن است که بیش از گذشته به ورزشگاه ها و امکانات آن ها توجه شود. ضمن اینکه باید بیش از گذشته به موضوع استعدادیابی و حمایت ویژه از فوتبال پایه توجه شود.


 دوست دارید از بین کاندیداها چه کسی رییس شود؟


برای من فرقی نمی کند چه کسی رییس فدراسیون می شود اما امیدوارم هر کس رییس جدید فدراسیون می شود به درد این فوتبال رسیدگی شود.



 چه تیمی قهرمان لیگ می شود؟
 پیش‌بینی اینکه چه تیمی قهرمان لیگ می‌شود خیلی سخت است و فکر می‌کنم قهرمان در دقایق آخر هفته سی‌ام مشخص شود.



 فکر می کنید قهرمانی پرسپولیس امکان پذیر باشد؟
 این درست است که خیلی از پرسپولیسی‌ها از من و علی دایی انتظار دارند که یکی از دلایل قهرمانی این تیم باشیم. در این مورد چه باید بگویم قهرمانی دست پرسپولیس است و اگر دو بازی را ببرد به احتمال فراوان قهرمان خواهد شد.



 فکر می کنید در هفته آخر با متوقف کردن استقلال خوزستان بتوانید به تیم محبوبتان پرسپولیس کمک کنید؟
 پرسپولیس تیم محبوب من است اما باید بگویم ما در وهله اول برای موفقیت خودمان تلاش می کنیم، یعنی در حال حاضر جدای ازجام حذفی و قهرمانی در این جام، ما با کسب رتبه چهارم در لیگ می توانیم سهمیه آسیا برای فصل آینده جام باشگاه های آسیا داشته باشیم، پس در وهله اول ما برای موفقیت خودمان در این دو هفته می جنگیم و اگر بتوانیم در این دو بازی پیروز شویم کمکی هم به قهرمانی پرسپولیس کرده ایم.
 
 صحبت آخر؟
 از هواداران پرسپولیس می‌خواهم که به قهرمانی امیدوار باشند و دست از حمایت این تیم برندارند. اگر پرسپولیس قهرمان هم نشود چیزی از شایستگی‌هایش کم نخواهد شد. بچه‌های پرسپولیس از نظر من قهرمان هستند و فراموش نکنید که امسال سختی‌های زیادی کشیدند و در حساس‌ترین شرایط کاپیتان خود را از دست دادند.

۱۳۹۵/۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...