نسخه چاپی

نوروزی: مدال سوریان در كسب نتیجه من مهم بود

عکس خبري -نوروزي: مدال سوريان در کسب نتيجه من مهم بود

فرنگی كار وزن 60 كیلوگرم ایران گفت كه به كسب مدال در بازی‌های المپیك 2012 لندن اطمینان داشته است.

به گزارش نما، امید نوروزی در دیدار فینال وزن 60 کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک لندن رودرروی "ریواز لاشخی" از گرجستان قرار گرفت و موفق شد با کسب پیروزی در دو تایم با نتایج مشابه (یک بر صفر) مدال طلای این وزن را کسب کند.


قهرمان وزن 60 کیلوگرم المپیک گفت: «بسیار خوشحالم که موفق شدم با این مدال طلا دل 70 میلیون ایرانی را شاد کنم. همچنین برای پدر و مادرم بسیار خوشحالم و امیدوارم که با کسب این موفقیت، جبران زحمات آنها را کرده باشم.»


نوروزی افزود: «مدال طلای حمید سوریان در کسب نتیجه من اهمیت داشت و راه را هموار کرد. مدال سوریان از نظر روحی و انگیزشی به من کمک کرد.»


فرنگی کار دسته 60 کیلوگرم در پاسخ به این سوال که کشتی فرنگی چگونه به چنین موفقیتی دست پیدا کرده است، گفت: «موفقیت امروز کشتی به هفت، هشت سال پیش بازمی‌گردد و امروز ثمره آن را می‌بینیم. از زمانی که آقای عباسی به عنوان وزیر ورزش مشغول به کار شده‌اند توجه به کشتی فرنگی هم بیشتر شده است. امیدوارم مسئولان به حمایت خود از ما ادامه دهند.»


وی در پاسخ به این سئوال که آیا فکر می‌کرده به مدال دست پیدا کند، گفت: «من صددرصد به کسب مدال امیدوار بودم و با برنامه‌های تاکتیکی مربیان توانستم به مدال طلا دست پیدا کنم.»


نوروزی در پاسخ به این سوال که کدام حریفش سخت‌تر بوده است، گفت: «همه حریفان من قهرمانی جهان را در کارنامه داشتند و همه آنها قوی بودند.»


کشتی گیر طلایی ایران در خاتمه تصریح کرد: «من برای حضور در مسابقات المپیک 10 کیلو از وزن خود را کم کردم. با این شرایط و اینکه قرار است سوریان در یک وزن بالاتر کشتی بگیرد، از سال آینده در یک وزن بالاتر کشتی خواهم گرفت.»


امید نوروزی با پیروزی در دیدار فینال وزن 60 کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی بازی‌های المپیک 2012 لندن به عنوان قهرمانی دست یافت تا شاگردان محمد بنا دومین مدال طلا را به کاروان ورزشی کشورمان در المپیک سی‌ام هدیه کنند.

۱۳۹۱/۵/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...