نسخه چاپی

«ابتكار» و «سفیر كره» نهال دوستی كاشتند

با حضور سفیر كره جنوبی به عنوان نماینده رئیس جمهور این كشور در پارك پردیسان نهال صلح و دوستی بین دو كشور در این پارك كاشته شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، ظهر امروز با حضور چین‌سئونگ‌هو سفیر کره جنوبی در تهران و معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست جمهوری اسلامی ایران نهال دوستی دو کشور در پارک پردیسان کاشته شد. این نهال زیتون که به عنوان نماد صلح و دوستی دو کشور کاشته شده است به گفته ابتکار و سئونگ‌هو تا زمان صلح و دوستی دو کشور پایدار خواهد بود.

در جریان مراسم کاشت این نهال توسط سفیر کره جنوبی معصومه ابتکار، گفت: ما از رئیس جمهور کره جنوبی دعوت کرده بودیم تا نهالی به نشانه دوستی دو کشور در پارک پردیسان بکارد که وی به دلیل فشردگی برنامه‌های خود نتوانست در این مراسم حاضر شود و سفیر کشورش در تهران را به عنوان نماینده خود به پارک پردیسان فرستاد.

ابتکار با بیان اینکه این نهال اولین درخت دوستی است که میان دو ملت در دولت یازدهم کاشته می‌شود، گفت: تفاهم‌نامه‌هایی با جمهوری کره در زمینه همکاری‌های زیست محیطی آماده شده که طی سفری که من طی چند هفته آینده به سئول خواهم داشت به امضا می‌رسد و همکاری‌های ما با کره در زمینه حفاظت از طبیعت، آموزش، پژوهش، محیط زیست دریایی، تغییر اقلیم و فناوری سبز آغاز خواهد شد.

وی این درخت را نماد صلح و دوستی دو کشور دانست و تأکید کرد: امیدواریم همان گونه که این نهال رشد می‌کند و به درختی تنومند تبدیل می‌شود روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف و به ویژه محیط زیست نیز رشد کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین در ادامه از برگزاری جشنواره فیلم سبز با شرکت 1934 فیلم از 41 کشور جهان در 70 شهر خبر داد و گفت: این جشنواره از هفته آینده آغاز به کار می‌کند.

وی افزود: در این جشنواره 400 فیلم بین‌المللی حضور یافته و 15 داور نیز از کشورهای مختلف در کنار داوران ایرانی کارشان را برای بررسی فیلم‌های برتر آغاز می‌کنند.

ابتکار در مورد اعزام 12 نفر از محیط‌بانان و کارشناسان این سازمان به اتریش نیز گفت: این افراد برای یک دوره آموزش تخصصی 8 روزه به اتریش اعزام شده‌اند که امیدواریم این حرکت آغاز همکاری‌های ما با سازمان‌های بین‌المللی حفاظت از محیط زیست باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین خاطرنشان کرد: بنا بر تفاهمات انجام شده با سایر کشورها دوره‌های دیگری نیز برای محیط‌بانان برگزار خواهد شد به طور مثال در چند روز گذشته در مورد نفت و پتروشیمی دریایی کارگاه آموزشی با حضور کارشناسان نروژی در بوشهر برگزار شد.

در کنار نهال زیتون صلح و دوستی دو ملت ایران و کره جنوبی سنگ‌نوشته‌ای قرار گرفت که به خط کره‌ای بر روی آن حک شده «به پاس اولین سفر رئیس جمهور کره به ایران».

۱۳۹۵/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...