نسخه چاپی

هشدار آیت‌‌الله سیستانی به همه احزاب و گروه‌های سیاسی در عراق

مرجع عالیقدر شیعیان از رسیدن عراق به این مرحله، به واسطه مردانی كه باید با كار و تلاش خود شرایط زندگی با عزت و شاد را برای مردم فراهم می‌‎كردند، ابراز تأسف كردند.

به گزارش نما به نقل از ابنا ، آیت‌الله العظمی سیستانی به همه احزاب و گروه‌های سیاسی در عراق نسبت به بحران‌های ناشی از وضعیت سیاسی کشور هشدار دادند.

دفتر این مرجع عالیقدر شب گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد آیت‌‌الله سیستانی به دقت اوضاع جاری عراق را زیر نظر دارد و از رسیدن کشور به این مرحله شدیداً ابراز تأسف کرده است.

در این بیانیه آمده است آیت‌الله سیستانی از رسیدن کشور به این مرحله، به واسطه مردانی که باید با کار و تلاش خود شرایط زندگی با عزت و شاد را برای مردم فراهم می‌‎کردند، بسیار متاسف است.

در این بیانیه همچنین اخبار مربوط به دیدار آیت‌الله سیستانی با برخی سیاست‌مداران رد و تأکید شده است گزارش‎های اخیر درباره اتخاذ مواضع سیاسی یا معرفی نامزد برای نهادهای دولتی از سوی ایشان صحت ندارد.

این اولین اظهارنظر رسمی مرجعیت عراق درباره اوضاع سیاسی این کشور طی چند ماه گذشته است.

عراق در هفته‌های گذشته صحنه بحران سیاسی بوده و جلسات پارلمان این کشور به منظور تایید وزرای پیشنهادی دولت به دلیل اختلافات سیاسی بار‌ها به اغتشاش کشیده و تعلیق شده است.

معترضانِ عراقی در تاریخ ۱۱ اردیبهشت پس از ورود به منطقه سبز بغداد که محل استقرار نهادهای دولتی و سفارتخانه‌ها است، وارد ساختمان پارلمان شدند؛ جایی که در هفته‌های اخیر صحنه بحث و جدل‌های سیاسی بر سر تأیید وزرای پیشنهادی حیدر العبادی، نخست وزیر عراق برای اجرای اصلاحات سیاسی در این کشور بوده است.

در پی دو روز درگیری در منطقۀ سبز، دولت عراق به دلیل حمله به پارلمانِ این کشور وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

آیت الله سیستانی از پاییز سال گذشته تنها مجاری ابراز مواضع خود كه خطبه دوم نماز جمعه كربلا بود، تعطیل كرده و از آن هنگام تاكنون هیچ موضعی در خصوص مسائل جاری عراق اتخاذ نكرده است.

آیت الله سیستانی تا هنگام قطع توصیه‌های سیاسی و اجتماعی خود که در آن تلاش می‌شد، با نصایح و اندرز‌ها، دولتمردان را در مسیر اداره کشور هدایت کند، منویات خود را از طریق دو نماینده خود شیخ مهدی الکربلایی و شیخ احمد الصافی امامان جمعه کربلا و در قالب یک متن دستنویس، ارائه می‌کردند.

۱۳۹۵/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...