نسخه چاپی

هراس امریكا از سامانه اس 500 روسیه

یك تحلیلگر مسایل دفاعی می گوید مقام‌های دفاعی امریكا به شدت از سامانه دفاع موشكی اس 500 روسیه نگران هستند.

به گزارش نما ، دیو ماجومدار، تحلیلگر مسایل دفاعی امریکا در مقاله‌ای در نشنال اینترست نوشت: «مقام‌های دفاعی امریکا نگرانند بهترین جنگنده‌ های رادارگریز در زرادخانه پنتاگون نیز نتوانند اقدامی در قبال این سامانه انجام دهند.»

وی افزود: «درحقیقت برخی از تسلیحات جدید روسیه از جمله سامانه اس 500 از چنان توانایی بالایی برخوردار هستند که بسیاری از مقام‌های دفاعی امریکا نگرانند جنگنده‌هایی مانند F-22، F-35، و B-2 نتوانند بر آن ها چیره شوند.»

مقام‌های دفاعی روسیه پیش بینی می کنند سامانه اس 500 در آینده نزدیک به بهره برداری برسد، اما هنوز تاریخ دقیقی در این خصوص مشخص نشده است.

یوری بوریس اف، معاون وزیر دفاع روسیه در آوریل در گفت و گو با ریانووستی گفته بود استقرار این سامانه برای سال جاری برنامه ریزی نشده است.

اولین سری از این سامانه بلند برد ضد هوایی و ضد موشکی که گفته می شود در دنیا نظیر ندارد با هدف دفاع از مسکو و مرکز روسیه طراحی شده است.

ماجودمار گفت همان‌طوری که یکی از مقام‌های صنایع دفاعی امریکا یادآور شده است با وجود آن که بخش صنایع نظامی روسیه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به شدت آسیب دیده بود، اما مسکو اکنون موفق شده است تا سامانه دفاع هوایی پیشرفته خود را توسعه دهد.

پدافند موشکی اس-500 موسوم به تریومفاتور-ام در حال حاضر در حال توسعه در روسیه است. این سامانه قرار است جایگزین سامانه اس 300 شود.

این سامانه با بردی 600 کیلومتری می‌تواند به طور همزمان بیش از 10 موشک بالستیک و موشک مافوق صوت با سرعت 7 کیلومتر در هر ثانیه را هدف قرار دهد. سامانه اس-500 همچنین می تواند اهدافی را در ارتفاع بیش از 200 کیلومتری از سطح زمین (بیش از 1210مایل) هدف قرار دهد.

این سامانه موشکی توانایی رهگیری هواپیما، هواپیمای بدون سرنشین و همچنین هدف قراردادن ماهواره های مدار پایین و تجهیزات تخریب فضایی و تسلیحات مداری را داراست.

۱۳۹۵/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...