نسخه چاپی

جلیلی: از همه ظرفیت ها برای آزادی زائران استفاده می كنیم

عکس خبري -جليلي: از همه ظرفيت ها براي آزادي زائران استفاده مي کنيم

'سعید جلیلی' دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به ربوده شدن 47 زائر ایرانی در سوریه گفت: از همه ظرفیت هایی كه به آزادی انسان های بیگناه منجر می شود، استفاده می كنیم.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، وی روز سه شنبه در بدو ورود به دمشق در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این بحث مهمی است كه انسان های بیگناه ربوده می شوند. آدم ربایی در هیچ جای دنیا پذیرفتنی نیست.

جلیلی اظهار داشت: ما فقط تروریست ها را مقصر نمی دانیم بلكه همه كسانی را كه به آنها كمك می كنند در این رفتار مجرمانه شریك و مسئول می دانیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال كشته شدن چند نفر از ربوده شدگان ایرانی گفت: اگر این خبر درست باشد عمق جنایت این افراد (تروریست ها) و حامیان آنها را نشان می دهد و باید پاسخگو باشند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در خصوص ناآرامی ها در سوریه اظهار داشت: برای مسائل سوریه به جای راه حل های خارجی باید راه حل سوری انتخاب شود. راه حلی كه از طریق گفت و گو ملی در داخل سوریه حاصل شود.

وی ابراز امیدواری كرد كه نتیجه گفت و گوی ملی در داخل سوریه به برطرف شدن فشارهای تحمیل شده علیه مردم این كشور منجر شود.

جلیلی تصریح كرد: در چند دهه اخیر سوریه بیشترین حمایت را از مقاومت داشته است و مردم این كشور نمی پذیرند كه رژیم صهیونیستی و امریكا كه دشمن آنها هستند برایشان طرح های دمكراتیك ارائه دهند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطر نشان كرد كه ایرانی ها در طول تاریخ با مردم سوریه روابط ممتازی داشته اند.

وی تاكید كرد كه امروز مشكلات و رنج هایی بر مردم سوریه تحمیل و توطئه های پیچیده ای علیه آنها طرح ریزی می شود.

جلیلی اظهار امیدواری كرد كه در سفر خود به سوریه بتواند گامی برای رفع رنج های مردم سوریه بردارد و حاصل آن توقف خشونت و كشته شدن انسان های بیگناه شود.

جلیلی امروز در راس هیاتی به منظور دیدار یك روزه از سوریه و گفت وگو با مسئولان بلند پایه این كشور وارد دمشق شد.

۱۳۹۱/۵/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...