نسخه چاپی

سرقتی به وسعت كل تاریخ

یك شركت امنیت سایبری روسی، مدعی حمله هكرها و سرقت اطلاعات یكصد میلیون كاربر پست الكترونیك در سراسر جهان و یكی از بزرگ‌ترین سرقت‌های اطلاعاتی تاریخ شد.

به گزارش نما به نقل از سایبربان، به ادعای یک شرکت امنیت سایبری روسی، اطلاعات حدود 97 میلیون کاربر حساب‌های کاربری پست الکترونیک جیمیل، یاهو و هاتمیل در سراسر جهان به سرقت رفت. این سرقت، ظاهراً بخشی از سرقت بزرگی بوده که قرار بوده تا در آن اطلاعات 273 میلیون کاربر به سرقت برود.

در این میان، سهم یاهو از اطلاعات مسروقه، 40 میلیون کاربر، هاتمیل 33 میلیون کاربر و جیمیل 24 میلیون کاربر بوده است. البته شرکت امنیتی هولد روسیه (Hold Security) که مدعی بروز چنین سرقتی شده است، در ادامه گزارش خود گفته است که بخشی از اطلاعات سرور میل روسی Mail.ru نیز به سرقت رفته است.

شرکت هولد روسیه، پیش‌ازاین اخبار سرقت‌هایی نظیر ادوبی یا بانک جی پی مورگان آمریکا را نیز داده است. در ادامه گزارش این شرکت امنیتی روسی، تأکید شده است که هم‌اکنون این اطلاعات در دنیای سایبری زیرزمینی در حال معامله شدن است.

تا این لحظه هیچ‌کدام از شرکت‌هایی که هدف حمله سایبری و سرقت گسترده اطلاعات قرار گرفته‌اند، حاضر به پاسخ‌گویی در این زمینه نشده و هیچ‌کدام نیز صحت این خبر را تائید یا رد نکرده‌اند. هیچ فرد یا گروه خاصی نیز سرقت این حمله را بر عهده نگرفته است. در صورت تائید این خبر، قطعاً یکی از بزرگ‌ترین سرقت‌های اطلاعات تاریخ رقم خواهد خورد؛ سرقتی که رسوایی امنیتی عظیمی را نیز برای مالکان و کارشناسان امنیتی این غول‌های فناوری اطلاعات در دنیا به همراه خواهد داشت.

۱۳۹۵/۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...