نسخه چاپی

انصارالله: جنوب یمن در معرض اشغال آمریكا است

سخنگوی جنبش انصار الله یمن تاكید كرد كه جنوب یمن به بهانه جنگ با القاعده در معرض اشغال مستقیم آمریكا قرار دارد.

به گزارش نما به نقل از العالم، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصار الله و رئیس تیم مذاکراتی ملی یمن در مذاکرات کویت اعلام کرد: این درحالی است که آمریکا برای خروج امن عناصر القاعده از دو شهر در استان ابین در جنوب یمن زمینه سازی می کند.

محمد عبدالسلام گفت: همه توجیه ها با توجه به رویدادهای امروز در جنوب یمن بی معنا و مفهوم شده است.

وی درباره مذاکرات کویت تصریح کرد: نیروهای متجاوز موانع و اشکال تراشی های زیادی را به بهانه ای واهی انجام داده اند؛ علاوه بر آن تشدید اقدام های نظامی خطرناک در جریان است، مزدوران به طور گسترده در منطقه فرضه نهم و صرواح در استان مارب و منطقه ذباب در استان تعز و استان شبوه مستقر می شوند و حملات هوایی به استانهای یمن و وارد کردن سلاح از گذرگاههای مرزی دریایی و زمینی مختلف نیز ادامه دارد.

در همین حال، منابع قبیله ای یمن اعلام کردند که عناصر گروه القاعده کار خروج از دو شهر استان ابین در جنوب یمن را آغاز کرده اند.

یک منبع قبیله ای اعلام کرد: عناصر القاعده در حال خروج از شهر بزرگ زنجبار و شهر جعار در مجاورت آن بعد از میانجیگری قبایل و موافقت آمریکا و هماهنگی با دولت دست نشانده عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن هستند.

براساس توافق، عناصر القاعده در طول یک هفته از این دو شهر عقب نشینی خواهند کرد؛ به شرط اینکه هیچ گونه حمله زمینی یا دریایی علیه آنها صورت نگیرد و آنها به مناطق کوهستانی عقب نشینی خواهند کرد که استان ابین را از دو استان شبوه و البیضاء جدا می کند.
- See more at: http://fa.alalam.ir/news/1815329#sthash.eAgWCGK7.dpuf

۱۳۹۵/۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...