نسخه چاپی

شیخ الاسلام: كشتن ۳ زائر ایرانی كذب است

مشاور رئیس و مدیركل امور بین‌الملل مجلس، با تكذیب خبر كشته شدن ۳ زائر ربوده شده ایرانی، گفت: انتشار این خبر یك نوع دروغ پردازی سیاسی است برای اینكه موضع ایران را در قبال دفاع از دولت سوریه تغییر دهند.

به گزارش نما، حسین شیخ‌الاسلام در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، انتشار خبر کشته شدن ۳ نفر از زائران ربوده شده ایرانی را سیاست بازی برخی رسانه‌های خبری خواند و افزود: این خبر به هیچ وجه تایید شده نیست.

مشاور رئیس ومدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه،‌ خبر کشته شدن ۳ تن از زائران ایرانی از سوی خط خبری العربیه وابسته به عربستان منتشر شده است، ادامه داد: شبکه العربیه همان شبکه‌ای است که بعد از دستگیری ۴۸ زائر ایرانی، اتهام وابستگی آنان به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مطرح کرد.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس هفتم، یادآور شد: این خط خبری عربستان در گذشته هم، زمانی که ۴۵۰ زائر ایرانی در خانه خدا به شهادت رسیدند اعلام کرد که ایرانی‌ها قصد داشتند خانه خدا را به ایران منتقل کنند.

وی انتشار خبر کشته شدن ۳ نفر از زائران ربوده شده ایرانی را کذب خواند و تاکید کرد: این خبر نوعی دروغ‌پردازی سیاسی است بر این اساس نمی‌توان بر آن تکیه کرد، رسانه‌های نظام سلطه با انتشار چنین اخباری درتلاشند با فشار موضع ایران را در قبال سوریه تغییر دهند.

سفیر سابق ایران در سوریه درباره همدستی راننده اتوبوس منتقل کننده ۴۸ زائر ایرانی با معارضان، گفت: به احتمال قوی این موضوع صحت دارد.

شیخ‌الاسلام درباره اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای آزادی ۴۸ زائر ایرانی ربوده شده در سوریه، تاکید کرد: در این زمینه وزارت امور خارجه از طریق تماس با مقامات مسئول بین‌المللی و وزیر خارجه ترکیه و قطر اقدامات موثری را در دستور کار قرار داده است، در این زمینه سفارت ایران نیز فعال است که جای تشکر دارد.

مشاور رئیس و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی، ارسال نامه از سوی جمهوری اسلامی ایران به آمریکا را اقدامی مثبت ارزیابی و تاکید کرد: آمریکا نیروی اصلی پشتیبان تروریست‌ها در سوریه است بر این اساس اقدام ایران مبنی بر ارسال نامه به مقامات این کشور و مسئول دانستن آنها در قبال جان زائران ایرانی اقدامی درست است.

تروریست‌های سوریه خبر کشته شدن سه تن از زائران ایرانی را که دو روز پیش به دست آنان ربوده شدند را تأیید کرد، آنها اعلام کردند این سه نفر در اثر حمله هواپیماهای دولتی سوریه کشته شدند.

۱۳۹۱/۵/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...