نسخه چاپی

وضع معیشتی مردم بد‌تر و ركود عمیق‌تر شده

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام گفت: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبتنی بر ظرفیت‌ها و توانمندی داخلی كلید حل مشكلات اقتصادی است.

به گزارش نما به نقل از سراج24، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: یکی از واجباتی که در دین اسلام بر آن تاکید شده پرداخت زکات است. درباره اهمیت این واجب الهی همین بس که تاکید بر پرداخت زکات در قرآن کریم به تعداد 30 بار همراه با نماز تکرار شده است که این نشان از اهمیت این فریضه الهی است.

وی تصریح کرد: تعلل در پرداخت زکات موجبات عذاب الهی که همانا قحطی و خشکسالی است را به دنبال دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام به سالروز تاسیس نهاد هلال احمر اشاره و بیان کرد: خدماتی که هلال احمر در عرصه‌های مختلف ارائه می‌کند قابل تحسین است. در طول 37 سال گذشته هلال احمر از جمله مردمی‌ترین و کارا‌ترین نهادهایی بوده که در حوادث غیرمترقبه توانسته است از بروز خسارت‌های بزرگ جلوگیری کند.

لطفی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت توجه به شعار سال مبنی بر "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" پرداخت و گفت: رهبر انقلاب با نامگذاری امسال در حقیقت به کمک دولت آمدند. ایشان با ابلاغ این شعار در ابتدای سال درصدد کمک به دولت برآمدند تا دولت رکود حاکم بر اقتصاد کشور، بی‌تحرکی و انفعال را به تحرک، تلاش و کار تبدیل کند.

وی افزود: برجام بهبود شرایط معیشتی مردم و نجات اقتصاد بیمار کشور را به‌دنبال نداشته و به گواه اقتصاددانان وضع معیشتی مردم بد‌تر و رکود اقتصادی عمیق‌تر شده است بنابراین اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبتنی بر ظرفیت‌ها و توانمندی داخلی کلید حل مشکلات اقتصادی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام تصریح کرد: مسئولان انتظار داشتند با برداشته‌شدن تحریم‌‌ها اتفاقات خوبی همچون آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده و ورود سرمایه‌گذاران خارجی انجام شود تا زمینه رونق اقتصادی و بهبود معیشت مردم فراهم شود، اما اینگونه نشد.

وی ادامه داد: متاسفانه دولتمردان حل همه مشکلات مردم را به مذاکرات هسته‌ای گره زده بودند و همین امر سبب شد که از برنامه‌ریزی برای اقتصاد کشور غافل بمانند؛ اکنون نیز دشمن سعی دارد با استفاده از ابزار نفوذ خود مانع از سیاست‌های اقتصادمقاومتی شود چراکه می‌داند که اقتصادمقاومتی می‌تواند کلید حل مشکلات باشد.

لطفی بیان کرد: از جمله تحلیل‌های غلطی که‌گاه برخی آن را به زبان می‌آورند این موضوع است که برجام مانع از تهاجم نظامی آمریکا به ایران بود در حالی که در واقع اقتدار نظامی و قدرت بازدارندگی از تهاجم نظامی آن‌ها جلوگیری کرده است.

۱۳۹۵/۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...