نسخه چاپی

ادامه تشكيك در اردوگاه اصلاح طلبان

اختلاف خاتمی و تندروها بر سر كاندیداتوری عارف بالا گرفت

سهم خواهی و دیدگاه‌های به نسبت ساختارشكنانه ‌تر نیروهای نزدیك به احزاب منحله ‌ی مشاركت و سازمان مجاهدین نیز عرصه را آنقدر بر خاتمی تنگ خواهد كرد كه...

خبرهای رسیده از اردوگاه اصلاح طلبان حکایت از اختلاف شدید میان خاتمی و عارف برای حضور در انتخابات آتی ریاست جمهوری دارد .

به گزارش سرویس سیاسی صراط ، جلسات محفلی اصلاح طلبان در حالی برگزار می شود که خبرها حکایت از مخالفت خاتمی با گزینه عارف برای کاندیداتوری انتخابات 92 دارد به گونه ای که سعی می کند ذهن لیدر های جریان اصلاحات را به هر طریق از حمایت وی منحرف سازد .

بر اساس این گزارش ، محد خاتمی دلایل مخالف خود با معرفی عارف به عنوان گزینه اصلاح طلبان را عدم موضع حمایتی صریح وی در رابطه با جنبش سبز و حمایت از جریان فتنه 88 عنوان کرده و به اعتقاد وی کسی که در فتنه 88 پرونده ای از خود در ذهن جنبش سبز بر جای نگذاشته است نمی تواند امیدی به جمع آوری رای از از سبد جریان اصلاحات داشته باشد .

خاتمی با بیان این نکته که :"عارف تا کنون دست به هیج اقدامی برای اصلاحات نزده و حتی یکبار هم با خانواده زندانیان فتنه 88 دیدار نداشته است ، عنوان ساخته است "چنین کسی چگونه می تواند نماینده اصلاحات باشد؟ وی جوگیر شده است " .

با توجه به جلسات اخیر اتاق فکر اصلاحات و اظهارات جدید مرد عباشکلاتی در رابطه با عارف ، به نظر می رسد که این جریان در آینده با ایجاد تشکیک بیشتر در ساختار گفتمانی خود با دو گروه وارد انتخابات شود : گروه اول، کسانی هستند که سعی دارند با حمایت از چهره‌های میانه‌ای چون «عارف» و «جهانگیری» و ارائه‌ی کاندیدایی مستقل ضمن بسیج نیروهای سرخورده در سطح جامعه، به گونه‌ای آرام ولی حساب شده اهداف مد نظر را پیگیری کنند و همان گونه که بارها در محافل سیاسی مطرح شده در این رهگذر چهره‌های به ظاهر معتدل برای کاهش حساسیت افکار عمومی و اصول‌گرایان مد نظر آنهاست .

گروه دوم هم کسانی هستند که سعی دارند با حمایت از جنبش سبز و پیروان جریان برانداز متصل به فتنه 88 ، از سبد جریان رادیکال اصلاحات برای خود رای جمع آوری کنند و بی شک با رخ دادن این دو دستگی در آینده نزدیک ، مجالی تازه برای اصولگرایان به وجود خواهد آمد تا با استفاده بهینه از این اختلاف عمیق گفتمانی میان اصلاح طلبان بتواند با یک گفتمان جامع کرسی ریاست جمهوری آتی را از آن خود سازد .

به عبارتی دقیق تر سهم خواهی و دیدگاه‌های به نسبت ساختارشکنانه ‌تر نیروهای نزدیک به احزاب منحله ‌ی مشارکت و سازمان مجاهدین نیز عرصه را آنقدر بر خاتمی تنگ خواهد کرد که ناگزیر مجبور است نظیر دوران دولتش همواره پیرو مواضع رادیکال آنها باشد و قدرت مانور جریان دوم خرداد را به شدت به سمت مقابله با نظام سوق دهد در چنین شرایطی با مد نظر قرار دادن همین علل است که برخی از تحلیل‌گران بر این باورند که با معرفی افرادی چون عارف و جهانگیری شاهد تشدید شکاف میان طیف دموکراسی‌خواه سکولار (تندرو) و اصلاح‌طلبان سنتی خواهیم بود ،از این رو تنها راه پیش روی جریان اصولگرا در آینده پرهیز از تفرقه و استفاده از اختلاف‌های جریان اصلاحات است.

۱۳۹۱/۵/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...