نسخه چاپی

كسری‌بودجه میلیاردی وزارت‌آموزش‌و‌پرورش

معاون پارلمانی دولت گفت: وزارت آموزش و پرورش 5 هزار میلیارد تومان كسری بودجه دارد و جذب نیروهای پیش دبستانی و حق‌التدریسی شاغل در بخش خصوصی اضافه كردن بار مالی به دولت است.


به گزارش نما به نقل از فارس، لطف‌الله فروزنده معاون پارلمانی رئیس جمهور در جریان بررسی کلیات طرح اصلاح ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی با اعلام مخالفت دولت با این طرح، گفت: این طرح برخلاف ماده 51 برنامه است چراکه در آن ماده آمده که استخدام‌ها با پیشنهاد معاون توسعه رئیس‌جمهور و معاون برنامه‌ریزی و با نیازسنجی آنها انجام شود.

وی ادامه داد: طبق آماری که در اختیار داریم، اکنون معلمین قرآنی و حق‌التدریسی 200 هزار نفر هستند که استخدام آنها دارای بار مالی بسیار زیادی است.

معاون پارلمانی دولت خاطرنشان کرد: همچنین 95 درصد این تعداد خانم‌ها و در کلانشهرها هستند در حالی که دولت اگر بخواهد نیرویی در آموزش و پرورش جذب کند، باید در مناطق محروم باشد چرا‌که ما در آن مناطق کمبود نیرو داریم نه در کلانشهرها.

فروزنده افزود: اکنون وزارت آموزش و پرورش 5 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد که جذب این نیروها اضافه کردن بار مالی بر دولت و این وزارتخانه است بنابراین بهتر است به جای استخدام مشکلات این دوستان در بخش خصوصی را برطرف کنیم.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: این معلمین که مقابل مجلس جمع شده‌اند، اکثرا در بخش خصوصی شاغل هستند لذا باید ببینیم اینها چه مشکلاتی در این بخش دارند و آنها را رفع کنیم.

فروزنده با بیان اینکه آموزش و پرورش برای استخدام نیروهای شرکتی آزمون برگزار کرد، گفت: پس از برگزاری آزمون از ‌56 هزار نفری که شرکت کرده بودند، 16 هزار نفر نمره قبولی کسب کرده و ما آنها را جذب کردیم اما نمی‌توانیم افرادی را که در آزمون قبول نشده‌اند، استخدام کنیم چرا‌که معلمی شغلی است که باید شرایطی از قبیل توانمندی و تحصیلات بالا داشته باشند.

وی ادامه داد: ما اکنون در کلانشهرها مازاد نیرو داریم و نیازی به جذب نیرو نیست، همچنین مجلس نیز سیاست‌گذاری کرده که دولت برای تأمین نیرو از دانشگاه‌های تربیت معلم استفاده کرده و فارغ‌التحصیلان این مراکز را جذب کند بنابراین بهتر است مشکلات این نیروهای پیش دبستانی و حق‌التدریسی در بخش خصوصی را حل کنیم که راه‌حل این مشکلات نیز جذب آنها در سیستم دولتی نیست.

فروزنده در پایان گفت: استخدام این نیروها که در بخش خصوصی شاغل هستند، هم برای دولت بار مالی دارد و هم با این کار کمک کرده‌ایم تا دولت بزرگ شود در حالی که باید تدبیری اندیشید تا دولت بزرگ نشود.

۱۳۹۱/۵/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...