نسخه چاپی

حمیدرضا ترقی در گفتگو با نما:

علت اصرار اسرائیل برای تاسیس دفتر در مقر فرماندهی ناتو چیست؟

عکس خبري -علت اصرار اسرائيل براي تاسيس دفتر در مقر فرماندهي ناتو چيست؟

هدف اصلی از ایجاد این دفتر اولا افزایش بیشتر ارتباط اسرائیل با كشورهای اروپایی، ثانیا تقویت این ارتباط و ثالثا بالارفتن تاثیر گزاری این رژیم در اتحادیه اروپاست.


رژیم اسرائیل قصد دارد در مقر فرماندهی ناتو در بروکسل، پایتخت بلژیک حضور دائمی پیدا کرده و دفتری تاسیس نماید.در این رابطه گفت‌وگویی با حميد رضا ترقي عضو حزب موتلفه اسلامی انجام داده‌ایم.

این گفت‌وگو به شرح زیر است:

اسرائیل پس از تلاش های بسیار توانست برای خود دفتری در سازمان ناتو در بروکسل تهیه کند، اصرار اسرائیل از ایجاد این دفتر چه بود؟و چرا به رژیمی که عضو سازمان ناتو هم نیست این تسهیلات داده می شود؟
 اسرائیل به دلیل این که مشروعیتش زیر سوال است و کشورهای اسلامی هنوز آن را به رسمیت نشناخته اند و جمهوری اسلامی هم با مشروعیت آن شدیدا مخالفت می کند و غرب اروپا هم به واسطه شهرک سازی های بی رویه ایی که در اسرائیل در حال ساخته شدن است در صدد تحریم های گوناگون علیه این رژیم بر آمده است. با این شرایط داشتن چنین دفتری باعث تجهیز اسرائیل می شود در مقابل اتحادیه اروپا باعث به رسمیت شناختن این دولت جعلی در اروپا می شود و هدف اصلی از ایجاد این دفتر اولا افزایش بیشتر ارتباط اسرائیل با کشورهای اروپایی، ثانیا تقویت این ارتباط و ثالثا بالارفتن تاثیر گزاری این رژیم در اتحادیه اروپاست.


به نظر شما ترکیه ایی که در گذشته مخالف حضور رژیم صهیونیستی در سازمان ناتو بوده چرا امروز با حضور اسرائیل موافقت کرده و دیگر نظر گذشته را ندارد؟

ترکیه درحال حاضر در یک تغییر سیاست خارجه به سر می برد و در حال تقویت و بهبود روابط خود با اسرائیل است و سعی دارد دشمنی های خود را به دوستی تبدیل کند . این تصمیم هم بر اساس سیاست های آمریکا در منطقه است. موضع قبلی ترکیه یک موضع تاکتیکی بود اما موضع امروز او یک موضع استراتژیک است.
 
 به نظر شما وجود اسرائیل در حال حاظر در ناتو چه مضرات و خطراتی می تواند برای خاورمیانه یا غرب آسیا داشته باشد؟
 به خطرات خاورمیانه مخصوصا ایران نمی تواند، بیافزاید. زیرا تا به امروز اسرائیل از تمام ظرفیت هایش در مقابله با ایران و اسلام و اسلام ستیزی استفاده کرده و ضربه هایی را که خواسته به فلسطین و غزه وارد كرده است. تنها چیزی که امروز می تواند قدرت اسرائیل را بیفزاید و به او کمک کند، این است که فشار غرب اتحادیه اروپا را نسبت به خودش قدری کاهش دهد، زیرا به طور قطع در شرایط کنونی موقعیت مسلمانان و فلسطینی با توجه به تجهیزاتی که به دست آوردند و تسهیلاتی که امروز در اختیار دارند با گذشته قابل مقایسه نیست و حس خطر برای اسرائیل بسیار افزایش پیدا کرده است.


 با توجه به اینکه اسرائیل عضو سازمان ناتو نیست اما در شرایط کنونی خود را به آنها نزدیک کرده، آیا امکان دارد در آینده چنان میان آنها پیش روی کند که حرف و تصمیم نهایی از طرف این رژیم غاصب مطرح شود؟

ایجاد دفتر می تواند مقدمه ایی برای عضویت او در این سازمان باشد، اما به احتمال زیاد ، طرف های اروپایی در حال انجام معامله ایی را با کشورهای عربی هستند که این اختیارات در آینده به دست اسرائیل نیفتد

۱۳۹۵/۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...