نسخه چاپی

اگر مینو خالقی شكایت كند قوه قضاییه پیگیری می‌كند

سخنگوی قوه قضاییه گفت: قاچاق كالا نه تنها برخلاف اقتصاد مقاومتی بلكه به ضرر كشور وارد می‌شود، بسیاری از تولیدكنندگان به دلیل وارد كردن كالاهای قاچاق دارند از كار بیكار می‌شوند.

به گزارش نما، یکی از خبرنگاران در ادامه نود و ششمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه خطاب به اژه‌ای گفت: شب گذشته میرمحمود موسوی دیپلمات سابق مورد سوءقصد قرار گرفته و طی هفته‌های اخیر موارد مشابهی در موردش اتفاق افتاده آیا غیر از شکایت خصوصی قوه قضاییه این موضوع را جداگانه بررسی می‌کند؟

اژه‌ای در پاسخ گفت: در مورد موارد مشابه من سؤال کردم و کسی خبر نداشت آنچه تا این لحظه تعقیب شده مسئله امنیتی نبوده و احتمال سرقت و امثالهم بوده است. موارد قبلی که شما می‌گویید مشخص نیست و تا الان دلیل سوءقصد سرقت مطرح شده است.

خبرنگار دیگری در خصوص دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر نظارت تجهیزات وارده از چین از اژه‌ای سؤال کرد و گفت: آیا پرونده‌هایی تشکیل شده که بتوانیم با آنها برخورد کنیم؟

اژه‌ای در پاسخ گفت: اینکه سازمان بازرسی کل کشور به یک جایی وارد شود به این معنا نیست که همان موقع نظر دهند که جرمی واقع شده است.

وی افزود: سازمان بازرسی کل کشور هر ساله برنامه دارد لیکن در مورد یک سازمان یا نهاد گزارش‌هایی می‌شود که ممکن است آن سازمان یا نهاد در اولویت قرار گیرد.

اژه‌ای تصریح کرد: در مورد وارد کردن برخی اجناس سازمان بازرسی ورود کرده اما تا این لحظه گزارشی مبنی بر وقوع جرم به دستگاه قضایی نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص برخورد با قاچاق کالا هم گفت: ما ستادی تحت عنوان مبارزه با قاچاق کالا داریم که مأموریت‌های خاص خود را دارد، قاچاق کالا نه تنها برخلاف اقتصاد مقاومتی بلکه به ضرر کشور وارد می‌شود، بسیاری از تولیدکنندگان به دلیل وارد کردن کالاهای قاچاق دارند از کار بیکار می‌شوند باید یک کار جدی توسط همه دستگاه‌ها از جمله قوه قضاییه در بحث مبارزه با قاچاق صورت گیرد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: در این مقطع زمانی قوانینی که برای مبارزه با قاچاق داریم کفایت نمی‌کند. قوانین ما باید آنقدر سنگین باشد که برای قاچاقچی صرف نکند که قاچاق انجام دهد.

وی از تصمیم جدی قوه قضاییه در بحث مبارزه با قاچاق کالا خبر داد و گفت: ما تصمیم داریم با هماهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و نیروی انتظامی در سال 95 مبارزه‌ای جدی‌تر و بازدارنده‌تر را در موضوع قاچاق کالا داشته باشیم البته می‌دانم وقتی این کار شروع می‌شود عده‌ای داد و بیداد می‌کنند و به جوسازی علیه قوه قضاییه دست می‌زنند اما ما این را به خود می‌خریم تا با قاچاق مبارزه کنیم.

خبرنگار دیگری در خصوص انتشار عکس‌های منتسب به مینو خالقی نماینده منتخب مردم اصفهان سؤال کرد و گفت که آیا مدعی‌العموم در این موضوع ورود نمی‌کند؟

اژه‌ای در پاسخ گفت: اگر ایشان شاکی باشد قوه قضاییه ورود می‌کند اما بحث دیگر این است که چون عکس‌ها در سایت‌ها وجود دارد کارگروهی که برای فضای مجازی است باید تشخیص دهند که مصداق مجرمانه است یا نه اگر مصداق مجرمانه بود اقدام مناسب انجام شود و اگر خودش موجب اشاعه فحشا باشد دادستان شخصاً وارد می‌شود اما اگر این گونه نباشد تنها با این فرض قابل رسیدگی است که شاکی خصوصی داشته باشد و تا جایی که من پرسیدم گفتند ایشان تا این لحظه شکایتی نکرده است.

خبرنگار دیگری در خصوص آخرین وضعیت شکایت دادگستری سیستان و بلوچستان از مولاوردی سؤال کرد که سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ گفت: ایشان احضار شدند و گفتند که مطلب من به شکلی که منتشر شده نیست به خاطر همین قراری برایشان صادر نشد.

وی افزود: قرار شد افرادی که این خبر را منعکس کردند احضار شوند اگر ثابت شود اطراف قضیه به شکلی دیگر خبر را منعکس کرده‌اند خانم مولاوردی تعقیب نمی‌شود و آن افراد مورد تعقیب قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هنوز جانشین رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مشخص نشده است،‌ گفت: اطلاعی از معرفی 1500 شرکت کاغذی به قوه قضاییه ندارم.م
منبع: فارس

۱۳۹۵/۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...