نسخه چاپی

آیت‌الله جوادی‌آملی: آزمون مسؤولان آغاز شده است

یكی از مراجع تقلید با بیان اینكه مردم در انتخابات به رسالت خود عمل كردند گفت: اكنون دوره آزمون مسؤولان است و خداوند متعال بر عملكرد آنها نظارت می‌كند.

به گزارش نما، آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی ظهر امروز در دیدار با محمدرضا عارف که در سالن جلسات بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا انجام شد، با تأکید بر اینکه باید اعتماد مردم به نظام افزایش یابد، اظهار کرد: مسؤولان نظام اسلامی باید نسبت به پیگیری خواسته‌های مردم جامعه اهتمام جدی داشته باشند.

وی نماز را ستون اقامه دین خواند و تصریح کرد: براساس گفته‌های حضرت علی مردم نیز ستون دین بوده و مشارکت آنها برای اقامه دین لازم است به همین دلیل مردم باید در صحنه حضور داشته باشند.

این مرجع تقلید پذیرش آموزه‌های دینی توسط مردم را راهکاری برای رسیدن به اهداف مورد نظر اسلام دانست و گفت: در فرهنگ دین انسان مردنی نیست در صورتی که انسان به نگاه به فرهنگ اصیل دین، از مرگ تصورات نادرستی را برای خود درنظر گرفته است.

وی از حضور گسترده مردم در انتخابات یاد کرد و افزود: افرادی که آموزه‌های دینی را قبول کرده‌اند با حضور خود در انتخابات در تقویت نظام اسلامی گام برداشتند؛ نارضایتی مردم به عنوان ستون اصلی دین می‌تواند تهدیدهای مختلفی را به دنبال داشته باشد.

جوادی‌آملی با تأکید بر اینکه مسؤولان برای تأمین رفاه مردم باید نسبت به موضوع‌های اقتصادی نگاه ویژه داشته باشند، یادآور شد: بر اساس تعابیر قرآن کریم ملتی که وضعیت اقتصادی مطلوبی ندارد فقیر بوده و نمی‌تواند فقط با شعار اقتصاد مقاومتی به پایداری برسد به همین علت به سمت بیگانه تمایل پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رسیدن انسان به غیرت نیازمند جلوگیری از نفوذ بیگانه و پرهیز از سرکشی به حریم دیگران است، عنوان کرد: افرادی راه بیگانه را در کشور باز می‌کنند، این اقدام آنها با غیرت سازگار نیست.

این استاد برجسته اخلاق خاطرنشان کرد: تا زمانی که داشته‌های کشور را نشناسیم و از آنها به شیوه مطلوب بهره‌برداری نکنیم مشکل بیکاری جامعه برطرف نمی‌شود؛ تأمین علف مورد نیاز ایران از کشور برزیل نشان از ناتوانی است، زیرا در این عرصه که مشکلات انرژی هسته‌ای وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مردم در انتخابات به رسالت خود عمل کردند، اضافه کرد: اکنون دوره آزمون مسؤولان است و خداوند متعال بر شیوه عملکردی آنها نظارت می‌کند.

آیت‌الله جوادی‌آملی بر افزایش همدلی میان مردم و مسئولان تأکید کرد و گفت: اگر مدیریت جامعه اسلامی را حضرت علی(ع) بر عهده داشته باشد اما همدلی در جامعه نباشد نمی‌توان به نتیجه رسید؛ اکنون کشورهای استکباری ظالم‌تر از دشمنان اسلام در دوران حضرت علی(ع) هستند.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی باید دولت را تقویت کرده و بار مشکلات قوه قضاییه را افزایش ندهد، بلکه با تکیه بر ظرفیت مردم برای تحقق اهداف مورد نظر نظام تلاش کند.

منبع: فارس

۱۳۹۵/۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...