نسخه چاپی

آمریكا از آتش بس حلب سوء استفاده كرد

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: قطعا ایران با متحدین خود یعنی روسیه، سوریه و حزب‌الله، اتفاقات اخیر حلب را بی‌پاسخ نخواهیم گذاشت.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تحولات اخیر شهر حلب سوریه اظهار داشت: آنچه در این میان رخ داد، استفاده هدفمند از یک حُسن نیت در ایجاد آتش‌بس در منطقه عمومی حلب بود. آمریکایی‌ها به همراه متحدین منطقه‌ای و تروریستی خود با پشتیبانی لجستیکی ممتد، محور این کار هستند. اتفاقات اخیر خان طومان در قالب جیش‌الفتح نبود بلکه در حقیقت جبهه‌النصره بود.

وی افزود: از یک فرصت سوءاستفاده کردند و سه بخش را گرفتند؛ دو بخش را رزمندگان عمومی سوریه بازپس گرفته‌اند و بخش سوم را هم بازپس خواهند گرفت اما این موضوعی نیست که بشود از کنار آن عبور کرد چراکه وقتی توافقی در حاکمیت قطع آتش به مفهوم آتش‌بس صورت می‌گیرد، نباید از آن سواستفاده شود که متاسفانه چنین شد.

شمخانی ادامه داد: رزمندگانی که در سوریه با عنوان مدافعین حرم برای تأمین امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، جهت زنده‌نگه‌داشتن محور مقاومت در حال وزن‌کشی هستند، طبق معمول پیشتاز دفاع از حقانیتی بودند که به خاطر آن به شهادت رسیدند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به این سوال که ایران در برابر این حادثه چه تدبیری را خواهد اندیشید گفت: قطعا ایران با متحدین خود یعنی روسیه، سوریه و حزب‌الله، این موضوع را به عنوان یک نقض عمده حساب‌شده مبتنی بر برنامه‌ریزی از قبل، دنبال خواهد کرد و این حادثه را بی‌پاسخ نخواهیم گذاشت.

۱۳۹۵/۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...