نسخه چاپی

در دیدار ابراهیم جعفری با مقام آمریكایی چه گذشت؟

وزیر خارجه عراق بر ضرورت اجرای توافقنامۀ چارچوب راهبردی میان عراق و آمریكا تاكید كرد.

به گزارش نما به نقل از العالم، در دیدار "توماس شینون" معاون وزیر خارجه آمریکا و هیئت همراهش با ابراهیم جعفری در بغداد، دو طرف به بررسی سیر روابط میان بغداد و واشنگتن و راههای گسترش آن پرداختند.

جعفری در بیانیه ای که از سوی دفتر وی منتشر شد درباره این دیدار گفت: عراق هنوز با چالش های زیادی روبرو است که خطرات امنیتی و مبارزه با تروریست های داعش، مشکلات اقتصادی و کاهش قیمت نفت و هزینه های جنگ از جملۀ آن است.

وزیر خارجه عراق ضمن تأکید بر اهمیت حمایت جامعه جهانی از عراق خاطرنشان کرد: عراق در جنگ نیابتی از همه کشورها به سر می برد، زیرا تروریست ها از بیش از 100 کشور دنیا به عراق آمده اند.

جعفری با اشاره به مبارزه قاطع با تروریست های داعش افزود: نیروهای مسلح و اعضای بسیج مردمی، عشایر و پیشمرگه عراق با پشتیبانی ائتلاف بین المللی دستاوردهای بزرگی در جنگ علیه تروریست های داعش داشته اند از این رو ضرورت حمایت بیشتر از عراق و اجرای توافقنامه چارچوب راهبردی بین دو کشور بیش از پیش خودنمایی می کند.

شینون نیز ضمن تاکید بر اهتمام کشورش در ادامه حمایت از عراق در جنگ علیه گروههای تروریستی خاطرنشان کرد: ملت و دولت عراق در شکست تروریست ها و بازگرداندن آوارگان به خانه هایشان دستاوردهای مهمی داشته اند.

تلاش های داعش برای سیطره بر سوریه و عراق موجب نگرانی جامعه جهانی شده و چندین کشور عربی و خارجی در قبال اقدامات این گروه تروریستی ابراز نگرانی کرده اند و ائتلاف بین المللی نیز حملات هوایی علیه مواضع داعش در مناطق مختلف عراق و سوریه انجام داده است.

۱۳۹۵/۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...