نسخه چاپی

منتخب مردم در دهمین مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما:

قانون نظارت و تائید صلاحیت منتخبان هیچ ­گونه ابهامی ندارد

عکس خبري -قانون نظارت و تائيد صلاحيت منتخبان  هيچ ­گونه ابهامي ندارد

با توجه به روند قانونی كه وجود دارد، به نظر من این موضوع مبهم نیست كه انتخاباتی برگزار شده و مردم رأی هم داده­اند اما مداركی بای عدم احراز صلاحیت فردی پیداشده است؛ لذا شورای نگهبان نمی تواند سكوت كند .

سیدحسین نقوی حسینی نماینده منتخب مردم در دهمین دوره از مجلس شورای اسلامی در رابطه ردصلاحیت منتخب مردم توسط شورای نگهبان به خبرنگار(نما) گفت: مراحل انتخابات و تأئید صلاحیت نامزد ها و صحت انتخابات و .. مراحلی دارد؛ تائید صلاحیت نماینده تا تصویب اعتبارنامه آن در مجلس ازاختیارات و وظایف شورای نگهبان است. لذا شورای نگهبان درهر مرحله­ای تا تصویب اعتبارنامه نماینده در مجلس می­تواند، او را رد صلاحیت کند.

وی با اشاره به اینکه این قانون ابهامی ندارد، تصریح کرد: با توجه به روند قانونی که وجود دارد، به نظر من این موضوع مبهم نیست که انتخاباتی برگزار شده و مردم رأی هم داده­اند اما مدارکی بای عدم احراز صلاحیت فردی پیداشده است؛ لذا شورای نگهبان نمی تواند سکوت کند .

نقوی تصریح کرد: چون اعتبارنامه آخرین مرحله تأئید صلاحیت نماینده است، قبل از آن شورای نگهبان می تواند اظهار نظر کند. شورای نگهبان بر اساس مدارکی که بدست آورده، اعلام عدم صلاحیت منتخبی را داشته است و فرد را رد صلاحیت کرده است ؛ پس ابهامی وجود ندارد.

نماینده مردم ورامین خاطر نشان کرد: به نظر می­رسد اگر ابهامی هم وجود دارد؛ دولت می­تواند تقاضای استفساریه از مجلس کند. دولت یک لایحه استفساریه به مجلس بیاورد و از مجلس بخواهد که نظر بدهد.

برخی مطرح می­کنند که شورای نگهبان باید تنها به تخلفات انتخاباتی رسیدگی کند!! اما در پاسخ باید گفت وقتی نظارت شورای نگهبان استصوابی است، این نظارت به تخلفات بر نمی­گردد، در هر مرحله از انتخابات به هر شکلی نظارت شورای نگهبان استصوابی است.

۱۳۹۵/۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...