نسخه چاپی

وزیر فرهنگ سودان:مرید امام‌خمینی هستم

وزیر فرهنگ سودان ضمن تاكید بر ارتباط قلبی خود با امام خمینی (ره) و انقلاب ایران حتی قبل از پیروزی آن، اظهار داشت: من شخصا از مریدان امام خمینی (ره) هستم و پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را آغاز جرقه بیداری اسلامی در منطقه می دانم.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید'حامد ملكوتی تبار' رایزن فرهنگی كشورمان امروز سه شنبه با 'احمد بلال عثمان' وزیر جدید فرهنگ و اطلاع رسانی (الثقافه و الاعلام ) سودان دیدار و گفتگو كرد.

در این دیدار رایزن فرهنگی كشورمان ضمن ارائه سابقه ای از همكاری های سینمایی بین دو كشور و اهتمام رایزنی فرهنگی در این خصوص، از آمادگی رایزنی ایران را برای گسترش این ارتباط خبر داد كه مورد توجه احمد بلال قرار گرفت.

وزیر فرهنگ سودان، بهره گیری از تجربه غنی سینمایی جمهوری اسلامی ایران را فرصت مغتنمی برای هنرمندان سودان برشمرد و خواستار گسترش آن شد.

وی ضمن تاكید بر لزوم گسترش بیش از پیش روابط فرهنگی بین دو ملت و دولت دوست و برادر ایران و سودان، برای ملت و دولت ایران آرزوی توفیق ، سربلندی و عزت كرد.

همچنین در این دیدار پیشنهاد باشگاه آموزش خبرنگاران در خصوص آموزش حداقل 50 نفر از خبرنگاران سودان مطرح و مقرر شد كه با اعلام به مسئولان ذی ربط برای انتخاب علاقه مندان از بخش دولتی و غیر دولتی برنامه ریزی لازم جهت انجام این فعالیت آموزشی مشترك با شركت دو كشور آغاز شود.

در ادامه این دیدار ملكوتی ضمن تشریح برنامه های رایزنی فرهنگی در سودان، به برگزاری برنامه های ویژه در ماه مبارك رمضان اشاره كرد و افزود: امسال نیز همچون سنوات گذشته، مراسم روز جهانی قدس و اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین با برگزاری برنامه ها و مراسم هائی اجرا می شود كه از جمله این برنامه ها مراسم كنفرانس قدس و بیداری اسلامی است.

احمد بلال عثمان فارغ التحصیل دانشگاه لندن و عضو حزب اتحاد دموكراتیك است.

وی قبل از تصدی این منصب از سال 2005 ( 1384 )مشاور رئیس جمهور بود و قبل از آن نیز در دوره 1987 لغایت 1989( 1366 لغایت 1368 )عهده دار وزارت بهداشت بوده است .

۱۳۹۱/۵/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...