نسخه چاپی

وعده عجیب كاندیدای ریاست‌جمهوری آمریكا

"نیوت گینگریچ" نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریكا در وعده‌ای عجیب اعلام كرد: این كشور تا سال 2020 ،‌ نخستین پایگاه دائمی خود را در ماه احداث خواهد كرد.

به گزارش ايسنا، "گينگريچ" در تبليغات انتخاباتي خود در منطقه ساحلي كوكوآ ايالت فلوريدا تأكيد كرد: در صورت پيروزي تا پايان دومين دوره رياست جمهوري در سال 2020 آمريكا نخستين دارنده پايگاه دائم بر روي كره ماه خواهد بود.

"گينگريچ" برنامه‌هاي جاري آمريكا در حوزه فضايي را "تراژدي" خواند و حمايت كامل از پيشرفت برنامه فضايي اين كشور را از اهداف اصلي دولت خود عنوان كرد.

نامزد جمهوري‌خواهان همچنين وعده داد: نخستين فضانوردان و شركتي كه موفق به سفر به كره مريخ شود، 10 ميليارد دلار پاداش دريافت خواهند كرد.

"گينگريچ" تأكيد كرد: بودجه ناسا در زمان رياست جمهوري وي نيز به هيچ عنوان كاهش نخواهد يافت.

اين وعده‌ها در حالي از سوي "گيگنريچ" داده مي‌شود كه آمريكا در پي بازنشستگي فضاپيماي آتلانتيس در ماه جولاي گذشته براي فرستادن فضانوردان به ايستگاه بين المللي (ISS) با مشكل مواجه بوده و در اين زمينه به روسيه متكي است و فضاپيماي خصوصي اين كشور نيز سال 2017 آماده خواهد شد.

چين نيز در حوزه برنامه‌هاي فضايي پيشرفت چشمگيري داشته است. اين كشور قصد دارد تا سال 2020 ايستگاه فضايي خود را در مدار زمين آماده كند و نخستين فضانورد اين كشور را به ماه بفرستد.

"جان لاگس دان" استاد بازنشسته دانشگاه جورج واشنگتن و از كارشناسان حوزه فضايي، ضمن انتقاد از "گينگريچ" گفت: بهتر است وي براي تبليغات انتخاباتي هدف‌هاي واقعي و دست يافتني‌تر را مطرح كند، چراكه آمريكا در حال حاضر حتي براي فرستادن فضانوردان به ISS نيز با مشكل مواجه است.

۱۳۹۰/۱۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...