نسخه چاپی

حاشیه های نشست خبری احمدی نژاد

رئیس جمهور در واكنش به درخواست یكی از خبرنگاران برای تخصیص وام مسكن به خبرنگاران مجرد گفت: مگر می شود به خبرنگاران مجرد وام مسكن داد؟ از تنهایی دق می كنند!

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم روز خبرنگار با حضور رئیس جمهور امروز در محل مجلس قدیم برگزار شد که برخی حواشی آن در پی می آید.

- از خبرنگاران خواسته شده بود ساعت 10 و 15 دقیقه در محل حضور داشته باشند اما این مراسم با یک ساعت تاخیر آغاز شد البته اکثر خبرنگاران در یافتن ورودی محل اجلاس با مشکل مواجه شده بودند و هیچ تابلو یا اطلاعیه ای مبنی بر محل برگزار اجلاس نصب نشده بود به شکلی که اگر از سربازانی که به فاصله مشخص در اطراف مجلس مستقر بودند درباره محل مراسم سئوال می شد پاسخ می دادند چند سرباز بالاتر!

- به دلیل باز نشدن در ورود به سالن برگزاری مراسم صف طولانی خبرنگاران ایجاد شده بود و البته معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد هم در این صف عریض و طویل مشاهده می شد هرچند بعد از دقایقی با وساطت حجت الاسلام دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات به محل مراسم راه یافت.

- جوانفکر اولین نفر از اطرافیان رئیس جمهور بود که وارد مجلس قدیم شد و دقایقی با مرتضی حیدری مجری سیما خوش و بش کرد و گپ زد. حیدری اجرای برنامه را بر عهده داشت.جوانفکر و مرتضوی معاون وزیر کشور هم دقایقی بر سر نشستن تعارف کردند.

خبرنگاران رسانه ملی هم حضور پرشوری در مراسم روز خبرنگار رئیس جمهور داشتند البته بر اساس آن مثلی که گفته شده آرایشگرها بیکار می شوند سر هم را اصلاح میکنند خبرنگاران رسانه ملی هم در طول مراسم مشغول گرفتن مصاحبه و فیلم از یکدیگر بودند!

-با ورود احمدی نژاد یکی از حاضران شعار سر داد که بعد ها مشخص شد وی به همراه تعداد دیگری از حاضران خبرنگار نبوده و از حامیان رئیس جمهور است، البته وبلاگ نویسان جریان خاص هم در گوشه گوشه سالن قابل مشاهده بودند که در زمان سخنرانی یکی از آن ها از تشویق و صداهای احسنت احسنت می شد آن ها را از خبرنگاران تفکیک کرد.

- مراسم با نواخته شدن سرود ملی ایران رسما آغاز و لحظاتی بعد هم چراغ سالن روشن شد که احتمالا برای صرفه جویی این تاخیر صورت گرفته بود.

حیدری مجری گفتگوهای احمدی نژاد با صداوسیما که اجرای برنامه را بر عهده داشت در آغاز سخنانش به تمجید از همکاری احمدی نژاد با خبرنگاران پرداخت و به وی نمره 20 داد که البته این نکته مورد کنایه یکی از خبرنگاران قرار گرفت که در سخنانش اشاره داشت حیدری بخاطر مصاحبه های منظمش با رئیس جمهور باید هم چنین نمره ای به رئیس جمهور بدهد.

-مجری برنامه همچنین از نمایندگان رسانه ها که قرار بود در مراسم سخن بگویند خواست در زمان 3دقیقه مطالب خود را بگویند که البته اولین نفر که پشت تریبون قرار گرفت گفت به من وعده داده شده 10 دقیقه حرف میزنم و ده دقیقه سخن گفت.

-خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از بسته بودن فضای دولت برای مصاحبه انتقاد کرد و نسبت به بی احترامی برخی مسئولان به وی در حاشیه دولت گلایه کرد که احمدی نژاد گفت گوش آن ها را می کشد.

این خبرنگار همچنین از سبک و سیاق پرداخت هدیه به خبرنگاران که صف های طولانی دارد انتقاد کرد که با تشویق حاضران مشخص شد این گلایه حرف دل اکثر حاضران است.

زمانی که مجری نسبت به پایان وقتش به او تذکر داد پاسخ شنید: امروز روز ماست ما تعیین می کنیم چقدر حرف بزنیم.

-همچنین به احمدی نژاد انتقاد شد که چرا خبرنگاران در صورت اجازه دادن وزیران می توانند در حاشیه جلسه هیئت دولت با آنان مصاحبه داشته باشند.

- از حاشیه های مراسم سخنان خبرنگار خبرگزاری دولت بود همان خبرنگاری که از جلسه سخنگوی شورای نگهبان اخراج شد.

این به عنوان نخستین جمله به جوانفکر مدیرعامل خود به شدت ابراز احساسات کرد و او را جوانفکر عزیز نامید. وی به انتقاد شدید از قوه قضاییه بخاطر صدور حکم علیه جوانفکر پرداخت . این خبرنگار دولت مرتب در سخنانش اشاره کرد که قصد حمایت از دولت را ندارد اما چون تمام حرف هایش در حمایت از جوانفکر و دولت بود مجبور به تکرار آن جمله می شد.

- درخواست وام مسکن به خبرنگاران مجرد از دیگر حواشی مراسم بود که یکی از خبرنگاران با طرح ای خواست گفت خبرنگاران مجرد تعهد محضری می دهند که زود ازدواج کنند .احمدی نژاد در زمان سخنرانی اش به این موضوع اشاره کرد و گفت:مگر می شود به خبرنگار مجرد وام مسکن داد؟! از تنهایی دق می کند!

یکی از خبرنگاران دختر هم درباره وام مسکن به مجردها سخن گفت که احمدی نژاد با خنده پاسخ داد: ایشان حق دارند درباره خانم ها ناعادلانه است چون خانم ها نمیتوانند اقدام کنند و باید منتظر بمانند!

-یکی از خبرنگاران از نگاه حذفی و تحریمی دولت نسبت به رسانه ها و خبرنگاران انتقاد کرد.

- خبرنگار دیگری هم در جایگاه حضور یافت و به خواندن شعری بسنده کرد.

احمدی نژاد در بخشی از سخنانش درباره کار خبرنگاران گفت: مثلا ما پروژه سه هزار میلیاردی تومانی افتتاح می کنیم که این رقم برای حاضران آشنا آمد و به تا دقایقی صدای خنده در جمعیت شنیده می شد و صدایی هم شنیده شد که گفت: آن اختلاس بود!

-خبرنگار شبکه خبر یکی دیگر از سخنرانان بود که در دو بخش سخن گفت بخش اول خاطراتی از دوران کودکی اش بود که با حرارت خاصی بیان کرد که همه اورا به عنوان خبرچین میشناخته اند و در بخش دوم هم به تخطئه یکی از مسئولان کشور پرداخت.

نکته جالب توجه این بود که برای نخستین بار در مراسم روز خبرنگار اقشار جدیدی در مراسم حضور یافته بودند و از این گذشته نماینده نیز برای سخنرانی معرفی کرده بودند.مجری برنامه سخنران را از بخش فضای مجازی معرفی کرد که مدتی طولانی به انتقاد شدید از قوه قضاییه بخاطر بازداشت برخی وبلاگ نویسان جریان حامی دولت و فیلترینگ وبلاگ های آنان پرداخته شد. در پایان مراسم گعده های متعدد چند نفره این افراد نشان میداد که تعدادشان در مراسم روز خبرنگار کم هم نبوده است.

یکی از این افراد در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که نام رسانه اش را پرسید گفت:ما حامیان آقای احمدی نژاد هستیم هرجا هم که ایشان سخنرانی داشته باشد حضور داریم.

نماینده این افراد بعد از سخنرانی نزد احمدی نژاد رفت و دست داد.

-یکی از حاضران هم به نمایندگی از عکاسان دقایقی در تمجید از عملکرد دولت سخن گفت که دقایقی بعد فرد دیگری که خود را رئیس انجمن صنفی عکاسان معرفی کرد گفت: بنده تمام عکاسان خبری را میشناسم و ما در اینجا نماینده ای نداشتیم. احمدی نژاد وعده داد جلسه ای با عکاسان هم داشته باشد.

-رئیس جمهور بخش اعظمی از وقت سخنرانی اش را به دفاع از وبلاگ نویسان جریان حامی دولت اختصاص داد و گفت در حال نگارش نامه ای به رئیس قوه قضاییه درباره برخورد با این افراد است.

یکی از وبلاگ نویسان حامی دولت در اواخر برنامه با فریاد به احمدی نژاد ابراز احساسات کرد که احمدی نژاد هم به وی پاسخ داد.

احمدی نژاد در بخشی از جلسه به مردوخی اشاره کرد و گفت: مردوخی برند جلسات است.وی در ادامه درباره معادل فارسی برند از خبرنگاران سئوال کرد.

- احمدی نژاد در واکنش به یکی از خبرنگاران که کار خبرنگاری را سخت و زیان آور دانست گفت: کار خبرنگار از بدو تولد سخت و زیان آور است.

وی در بخشی از سخنانش به وقایع سال 89 اشاره کرد و گفت: در آن موقع که فشار به دولت زیاد شده بود گفتم اگر فشار ها تمام نشود خودم از روش احمدی نژادی استفاده می کنم. وی اضافه کرد: روش احمدی نژادی روش من نیست روشی شناخته شده در دنیاست.

-در پایان مراسم احمدی نژاد با برخی حاضران عکس دسته جمعی گرفت.

۱۳۹۱/۵/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...