نسخه چاپی

بیانیه مشترك آمریكا-روسیه درباره سوریه

در بیانیه‌ای مشترك از سوی روسیه و آمریكا از گروه‌ها در سوریه خواسته شده است تا حملات علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌ها در سوریه را متوقف كنند.

به گزارش نما ف ایسنا به نقل از النشره نوشت: مسکو اعلام کرد که بیانیه مشترکی از سوی روسیه و آمریکا صادر شده است که در این بیانیه اعلام شده است پیشرفتی در توقف عملیات جنگی در سوریه و همچنین در رساندن کمک‌های انسانی حاصل شده است.

در این بیانیه به این امر اشاره شده است که مشکلاتی در زمینه پایبندی به آتش بس در برخی از مناطق در سوریه وجود دارد و آمریکا نیز حمایت از هم‌پیمانانش را برای جلوگیری از انتقال افراد مسلح و قاچاق سلاح به سوریه تقویت خواهد کرد.

در این بیانیه تاکید شده که آمریکا و روسیه بر طرف‌های شرکت کننده در آتش بس در سوریه برای باقی نگه داشتن آتش بس اعمال فشار خواهند کرد و تدابیر لازم را برای مشخص کردن مناطق تحت تصرف داعش و النصره در سوریه اتخاذ خواهند کرد.

در این بیانیه اشاره شده که تلاش‌های روسیه و آمریکا به صورت ملموس در کاهش خشونت در حومه لاذقیه و غوطه دمشق نقش داشته است.

در این بیانیه همچنین برای از سرگیری مذاکرات سوریه براساس گزارش فرستاده سازمان ملل در مورد انتقال سیاسی در سوریه دعوت شده است.

۱۳۹۵/۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...