نسخه چاپی

فعالیت اقتصادی دولت بر پایه سودآوری معقول است

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: فعالیت اقتصادی دولت بر پایه سودآوری معقول است و حتما به این سمت حركت می كنیم.

به گزارش نما به نقل از مهر، محمد شریعتمداری عصر دوشنبه در نشست هم اندیشی کرمانی های مقیم خارج از کشور و علاقمندان به سرمایه گذاری در استان کرمان با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور اظهار کرد: دولت دو منبع درآمد نفت و مالیات را می تواند در اقتصاد کشور داشته باشد؛ این دو منبع تابع شرایط و عوامل برون زا هستند و هیچوقت نمی توان بر پایه آن ها اقتصادی را بنا کرد.

وی با تاکید بر اتکاء داشتن اقتصاد کشور به منابع خارج از حوزه دولت؛ خام فروشی را کاری ناپسند دانست و گفت: ای کاش بتوانیم درب چاه های نفت را بنا به فرموده مقام معظم رهبری ببندیم چرا که در جریان مناقشات هسته ای، شاهد فروش نفت خام به یک میلیون و در آخر به ۶۰۰ هزار بشکه رساندند و در نهایت قرار بود صدور نفت خام ایران قرار بود به صفر برسد.

شریعتمداری در ادامه با بیان اینکه دولت در حوزه سیاست خارجی قدم های موثر و موفقیت آمیزی برداشته است، گفت: قبول نداریم که قطار دولت تدبیر و امید ترمز ندارد اما دولت در جایی که لازم است ترمز می گیرد و در جایی که باید، سرعت می گیرد.

وی افزود: عزم دولت منجر به رفع تحریم های ظالمانه شد و توافق با جامعه جهانی و قدرت های بزرگ اقدامی توام با سرافرازی برای ملت ایران بود و این یک هماورد حقوقی و بین المللی برای کشور به همراه داشت.

استفاده از بودجه دولتی باید برای پیش راندن اهرم های اقتصادی باشد

شریعتمداری تصریح کرد: با همه محدودیت هایی که وجود داشت امروز سند افتخارآمیزی به دست آمده و بهبود روابط با کشورهای توسعه یافته زمینه هایی را برای جذب سرمایه گذاری خارجی فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال آن بودیم که کشورهای خارجی را متقاعد کنیم که با هم حرکت کنیم، گفت: خوشبختانه در این راستا موفق عمل کردیم و اذعان می کنیم که کار ساده ای نیز نبود.

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: امروز تحریم نیست، اما مزاحمی برای رسیدن فروش نفت به میزان قبل وجود دارد و ما تلاشمان را کرده ایم تا بتوانیم منابع را تا حد مقدور تا زمانی که اقتصاد بخش خصوصی رو به رشد خود را آغاز و بهره ده کنیم، حاصل نماییم.

وی بیان کرد: استفاده از بودجه دولتی باید برای پیش راندن اهرم های اقتصادی باشد که خوشبختانه به طور طبیعی حل مشکلات با دنیای خارج شرایطی فراهم شده و ورود ایرانیان به کشور نیز تسهیل شده که در استان های مختلف کشور نیز این جمع تشکیل شده و شروع به مشارکت و حرکت سازنده کرده اند.

فعالیت اقتصادی دولت بر پایه سودآوری معقول است

شریعتمداری سیاست‌های کلان، ثبات اقتصادی، قابل پیش بینی بودن تصمیمات مدیران در امر سرمایه گذاری را در توسعه کشور موثر دانست و گفت: دولت یازدهم معتقد است در مناسبات جاری با دنیا؛ کاملا باید پیش بینی وار عمل کرد و تدبیر و عقلانیت این قابل پیش بینی بودن را ایجاد می کند.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه در حال حاضر یک ثبات و آرامش اقتصادی در کشور برقرار است گفت: دولت تلاش خود را در راستای ارزش پول ملی و کاهش تورم انجام داده است گرچه در حوزه سیاسی نیز اغتشاشات زیادی در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید وجود داشت اما بنا به تدبیر استاندار کرمان در همین استان همه گروه ها برای توسعه مشارکت کرده و همگام بوده اند.

وی بیان کرد: در کشور ما همه چیز بر پایه آرای مردم است و مفتخر به این هستیم که سالانه چند انتخابات را در کشور برگزار می کنیم و دولت نیز تلاش کرده است با منش اعتدال، شرایط معتدلی را در فضای سیاسی کشور حاکم کند و آن را پشتوانه فعالیت های اقتصادی قرار دهد.

شریعتمداری با بیان اینکه دولت به دنبال این است که زمینه حضور سرمایه گذاران را در کشور فراهم کند، تصریح کرد: فعالیت اقتصادی دولت بر پایه سودآوری معقول است و حتما به این سمت حرکت می کنیم.

۱۳۹۵/۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...