نسخه چاپی

نیاز سوریان برای حضور در المپیك

یك متخصص علم تمرین معتقد است كه باید یك تیم ویژه و متخصص اعم از تغذیه، روانشناسی، فیزیولوژی و علم تمرین حمید سوریان را تا المپیك تحت نظارت و كنترل داشته باشد.

به گزارش نما به نقل از مشرق، حمید رجبی در پاسخ به این پرسش که با توجه به کاهش وزن 20 کیلویی که حمید سوریان برای کسب سهمیه المپیک ریو در طی دو ماه اخیر داشته، چه روشی باید در پیش گرفت تا سوریان برای المپیک به اوج آمادگی برسد، افزود: در ابتدای امر باید بررسی کرد که این میزان کاهش وزن در طی چه مدت و با چه روشی انجام شده است. اگر کنترل شده و تحت نظارت تیم ویژه و متخصص این کار صورت گرفته شد، قطعا این کاهش وزن هوشمندانه بوده و اثرات آسیب آن تاثیر زیادی بر عملکرد وی نخواهد داشت. در غیر این صورت این نوع کاهش وزن ناگهانی و پی در پی سبب اختلال در استقامت، قدرت و توانمندی فیزیولوژیکی این ورزشکار المپیکی خواهد شد.

رجبی خاطرنشان کرد: برای اینکه بدانیم تا المپیک وضعیت بدنی وی چگونه خواهد بود باید یکسری تست‌های تخصصی از سوریان گرفته شود تا مشخص شود در کاهش وزن شدیدی که داشته، چه مقدار از چربی‌های وی از بین رفته و آیا هنوز هم بدنش چربی اضافه دارد یا خیر؟ البته برای این منظور باید تیم ویژه علمی و تخصصی اعم از تغذیه، روانشناسی، فیزیولوژیکی و علم تمرین تشکیل شود تا شرایط وی را تا المپیک ریو تحت کنترل و نظارت دقیق داشته باشد و با کنترل شرایط سوریان، تاثیر عوامل مخرب بافت‌های بدن وی را به حداقل برسانند. به هر صورت وی کار سختی را تا المپیک پیش‌رو دارد و باید بتواند در زمان باقیمانده، در بهترین شرایط ممکن خود را برای المپیک آماده کند.

این متخصص فیزیولوژی و علم تمرین اظهار کرد: کاهش وزن ناگهانی و سریع یکسری اختلالات فیزیولوژیکی را برای ورزشکار به دنبال دارد که باید برای جلوگیری از افت بدن و کاهش عملکرد او، همانند برنامه تمرینی، یک برنامه علمی و مدون برای ورزشکار تعریف شود تا از نظر وزنی به یک پایداری ثابت برسد. قطعا اگر چنین ورزشکارانی پس از کاهش وزن شدید از یک برنامه علمی و تغذیه ای مناسب بهره‌مند نشوند و هفته به هفته عملکرد و اختلالات بدنی آنها توسط متخصصان امر کنترل نشود، برای رسیدن به اوج عملکرد در المپیک دچار مشکلات زیادی می‌شوند.

۱۳۹۵/۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...