نسخه چاپی

توطئه جدید در نزدیكی مرزهای ایران

یك رسانه عراقی در گزارشی با اشاره به تعمیق روابط اقلیم كردستان عراق با رژیم صهیونیستی اعلام كرد: یكی از نمایندگان ائتلاف كردستان در پارلمان عراق از آغاز توطئه ای جدید در این اقلیم خبر داده است.

به گزارش مهر، طی هفته های اخیر گزارشهای متعددی درباره تعمیق روابط اقلیم کردستان عراق با رژیم صهیونیستی در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و اطلاعاتی منتشر شده است.

در همین رابطه اخیرا دولت عراق در یک موضع رسمی اعلام کرد: هر گونه تصمیم مقامات اقلیم کردستان عراق درباره برقراری روابط با اسرئیل بدون تایید بغداد مردود خواهد بود.

اما پایگاه خبری السومریه نیوز روز گذشته در گزارشی به بررسی تماسهای اخیر ایجاد شده میان اربیل و تل آویو پرداخته است.

در این گزارش آمده است: "عبدالله محمود" از نمایندگان ائتلاف تغییر (از جریانهای کرد) در پارلمان عراق تاکید دارد که اربیل در برقراری روابط با تمامی دولتها از جمله اسرائیل آزاد است.

وی معتقد است: اقلیم کردستان عراق در صورتی که برقراری روابط با کشوری را در جهت مصالح خود ببیند، اقدام به آن خواهد کرد.

در واکنش به این اظهارات "احمد شفان" از نمایندگان ائتلاف کردستان در پارلمان عراق با تاکید بر لزوم موافقت بغداد با هر گونه تصمیمی در زمینه برقراری روابط با اسرائیل، بدون ارائه جزئیات بیشتر اظهار داشت: هم اکنون توطئه ای جدید، اقلیم کردستان عراق را هدف قرار داده است.

در ادامه این گزارش به اظهارات "عظیم حسینی" سرکنسول ایران در اربیل در ماه می گذشته اشاره شده که از وجود اتباع صهیونیستی در اقلیم کردستان عراق خبر داده بود. اظهاراتی که از سوی سران اقلیم کردستان عراق به شدت تکذیب شد و مسئولان وزارت خارجه عراق حتی خواستار ارائه مدارک و اسناد این موضوع از سوی ایران شدند.

این در حالی بود که "جبار یاور" از مقامات اقلیم کردستان عراق در ماه مارس گذشته وجود یگانها و مراکز جاسوسی اسرائیل در این منطقه را تکذیب کرد. وی ادعا کرد که مقامات اربیل بدون مجوز دولت بغداد تصمیمی را در زمینه برقراری روابط با اسرائیل عملی نخواهند کرد.

این در حالی است که روزنامه ساندی تایمز چند ماه پیش در گزارشی اعلام کرد: اسرائیل طی سالهای اخیر با استفاده از برخی پایگاههای جاسوسی خود در منطقه اقلیم کردستان، اقدام به عملیاتهای جاسوسی علیه برنامه هسته ای ایران می کند. در این گزارش اعلام شد که عوامل جاسوسی موساد با پوشیدن یونیفرمهای سربازان ایرانی از طریق مرز مشترک دو کشور وارد ایران می شوند و ماموریتهای خود را به انجام می رسانند.

از سوی دیگر، طی ماههای اخیر برخی رسانه های محلی از برقراری پروازهای هوایی بسیار ارزان قیمت میان اربیل و تل آویو پرده برداشته بودند. پروازهایی که موجبات ورود بیشتر صهیونیستها به خاک اقلیم کردستان عراق را به وجود می آورد.

فعالیتهای رژیم صهیونیستی در اقلیم کردستان عراق تنها به موارد فوق منحصر نمی شود. از اوایل سال 2010 مجله ای با عنوان "اسرائیل کرد" در منطقه اربیل منتشر می شود که برقراری روابط نزدیکتر میان کردها و اسرائیل را دنبال می کند. این مجله با مجوز رسمی مقامات کردستان عراق به چهار زبان انگلیسی، عربی، ترکی و کردی منتشر می شود.

۱۳۹۱/۵/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...