نسخه چاپی

لیست اسرارآمیز بازیگران دستگیر شده میهمانی شبانه باغ سعادت آباد چگونه اعلام شد؟

چند روز قبل خبری جنجالی درباره دستگیری چند بازیگر معروف و یك فوتبالیست مشهور در پارتی شبانه غرب تهران روی خروجی سایت‌ها قرارگرفت و با كلیك‌های فراوان به سرعت در شبكه‌های اجتماعی و كانال‌های مجازی دست به دست شد.

به گزارش نما به نقل از رکناواژه‌های به کار رفته و سوژه خبر برانگیزنده بود و از آنجا که در گزارش‌های ابتدایی و انعکاس آن در رسانه ملی ابهامات فراوانی در اطلاعات آن وجود داشت، کنجکاوی‌ها برای پیدا کردن جزئیات خبر و اسامی بازداشت‌شدگان هر لحظه بیشتر می‌شد.
جست‌وجوگرهای اینترنتی بارها برای رفع عطش مخاطبان کنجکاو با عناوین مختلف زیرو رو شد و همزمان سایت‌هایی که خبر را منتشر کرده بودند با کامنت‌های پرتعداد به تیربار سؤالات مختلف بسته شدند.
ذهن پرسشگر مخاطبان بیشتر از جزئیات میهمانی به دنبال اسامی بود. کامنت‌های دریافتی ما نیز کم نبود و از آنجا که رضایتمندی مخاطبان در اولویت کارهای ماست برای پاسخ به درخواست مردم به سراغ منابع خود رفتیم. به دست آوردن این لیست اسامی خاص با توجه به حساسیت‌های خبر آسان نبود اما هرطور بود فهرست ستارگان بازداشتی را به دست آوردیم. حالا از یک‌سو خواست مردم برای انتشار اسامی پیش‌روی ما بود و از طرف دیگر هم قانون مطبوعات دست ما را بسته بود و هم ستارگان اگر در جایگاه متهم پرونده به شمار بروند حقوقی قانونی و عرفی برای محفوظ ماندن هویتشان داشتند.
تنها یک راه وجود داشت؛ انتشار فهرست اسامی به صورت مخفف. اما این کار نیز بازتاب‌های مختلفی داشت. کامنت‌ها سرازیر شد. بسیاری از مخاطبان ما را به نقد کشیدند که قصد پنهان‌کاری داریم و حق هواداران سینما و ورزش است که این اسامی را شفاف بدانند. برخی نیز جور دیگری واکنش نشان دادند و در یک بازی جالب اسامی بازیگران را براساس حروف حدس زدند و با سماجت منتظر تأیید یا رد گمانه‌هایشان بودند.
تعداد زیادی از حدس‌ها درست و بسیاری نیز از واقعیت دور.
این واکنش‌ها ادامه دارد اما می‌خواهیم مخاطبانمان بدانند که ما با سکوتمان نه قصد مخفی‌کاری داریم و نه می‌خواهیم آن طور که بسیاری گفته‌اند ذهن کنجکاو مخاطبان را به بازی بگیریم. تنها دنبال آن بودیم که از یک میانبر قانونی هم حقوق افراد را رعایت کرده باشیم و هم پاسخ درخواست همراهان و مخاطبان همیشگی را بدهیم.

۱۳۹۵/۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...