نسخه چاپی

درگیری لفظی در مجلس؛

كوچك‌زاده فرق بین دكمه و تذكر را نمی‌داند

صحن علنی مجلس صبح امروز شاهد درگیری لفظی میان مهدی كوچك زاده و علی لاریجانی بود.

به گزارش نما به نقل از برنا، کوچک زاده در طی تذکری اعلام کرد: من تذکری داشتم و اسمم در ردیف افراد دارای تذکر اول بود، اما اسم فولادگر که نفر هشتم قرار داشت خوانده شد و من هیچ.

وی ادامه داد: اعتراض من نسبت به شماست آقای لاریجانی که سوگند خورده اید بی طرفی را رعایت کنید. بنده هم نمی گویم به عمد این کار را کرده اید، اما حرف من این است که شما یکی از روسای قوه هستید و شان این جایگاه ایجاب می کند ظالمانه کسی را تحقیر نکنید.

کوچک زاده افزود: تریبونی که الان در اختیار دارید بعد از عرایض بنده هم در اختیار خواهید داشت، شما به من گفتید تذکر دکمه و ضابطه دارد.

کوچک زاده ادامه داد: الان یک مشت فاسد و نفوذی در رسانه می نویسند کوچک زاده فرق بین دکمه و تذکر را نمی داند، شما که آیت الله زاده هستید باید بدانید اصل اداره مجلس ضابطه دارد و آن این است که نباید تبعیض قائل شد. حال تبعیض قائل شدید ما گذشتیم چرا تحقیر می کنید؟ یعنی من فرق بین این که دکمه و ضابطه وجود دارد را نمی دانم؟

نماینده تهران با فریادهای مکرر افزود: من از علمایی که شما را در قم کاندیدا کردند، می پرسم آیا این رفتار اسلامی است؟

وی خطاب به لاریجانی گفت: اگر شهامت دارید عذرخواهی کنید وگرنه هیچ جوابی پذیرفته نیست.

لاریجانی در پاسخ به مهدی کوچک زاده اظهار داشت: شما گفتید جوابی مسموع نیست پس پاسخی نمی ماند.

رییس مجلس در شرایطی که کوچک زاده دائما فریاد می زد، گفت: شما اجازه نمی دهید من حرف بزنم حالا تحقیر کدام است؟

وی ادامه داد: متشکرم از این مرامی که شما دارید. من نمی دانم امروز شما چه مشکلی داری که تا این حد ناراحت هستید.

لاریجانی خطاب به کوچک زاده گفت: شما هرچیز از دهانتان در می آید می گویید و اگر کسی خواست جواب بدهد عنوان می کنید تحقیر کرده است.

علی لاریجانی با تذکر به کوچک زاده برای نشستن گفت: من متاسفم برای شما که تحمل پاسخ ندارید. شما تقاضای تذکر داشتید که مسوول آن آقای بذرپاش است.

در این حین مهدی کوچک زاده بار دیگر شروع به فریاد کشیدن کرد که لاریجانی گفت: شما انگار نمی خواهید حرف من را بشنوید و مشکل تان این است.

لاریجانی ادامه داد: آقای بذرپاش ممکن است توضیحاتی در این مورد داشته باشد چه ربطی به من دارد؟ شما تذکر بعدی داشتید که من گفتم ضابطه دارد اما شما دائماً داد می زدید که من بار دیگر گفتم تذکر روش دارد کجای این حرف تحقیر است؟

علی لاریجانی در پایان گفت: برادر عزیز اگر قرار باشد همه فریاد بزنند مجلس را نمی توان اداره کرد.


۱۳۹۵/۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...