نسخه چاپی

معمای "كودكان خورشید" چیست؟

روزنامه " فایننشال تایمز" در گزارشی به موضوع كو.دكان معروف به "كودكان خورشید" پرداخت.

به گزارش نما به نقل از العالم، "هيو توملينسون" مقاله نویس روزنامه فايننشال تايمز روز سه شنبه با انتشار مقاله اي با عنوان معماي "كودكان خورشيد" كه شب ها زمين گير مي شوند"، حکایت دو كودك 9 و 13 ساله پاكستاني به نام هاي "محمد شعيب" و "عبد الرشيد" را بيان مي كند كه مانند ديگر همسن و سال هاي خود روزها زندگي عادي دارند و بازي مي كنند و بدون كمك هيچ كسي جست و خيز مي كنند، اما همين كه خورشيد غروب مي كند، ديگر قادر به راه رفتن نيستند و دچار گرفتگي عضلات مي شوند.

توملینسون می نویسد: اين دو كودك كه اهالي روستايشان به آن ها لقب "كودكان خورشيد" داده اند، شب ها قادر به حركت يا خوردن غذا بدون كمك گرفتن از ديگران نيستند، اكنون مورد توجه جهانيان قرار گرفته و همه مي خواهند بدانند كه چه چيز باعث شده تا آنها به چنين وضعيتي دچار شوند.

دو تيم پزشکی از بيمارستان "گاي" و بيمارستان ملي جراحي اعصاب انگلیس در لندن به دنبال پيدا كردن پاسخ معماي كودكان خورشيد هستند که در نوع خود در جهان اولین است.

پدر اين كودكان مي گويد كه سه نفر از شش كودكش چنين وضعيتي دارند؛ آنها در طول روز به ويژه در زمستان همه نوع فعاليتي انجام مي دهند اما شب ها قادر به حرکت نیستند و در زمستان نیز فعاليتشان كمتر است.

رئيس تيم پزشكي ناظر براين تحقيق می گوید: "علت ابتلاي اين كودكان به اين وضعيت، اختلال ژن ها است و راه حل معماي اين بيماري كه كودكان به آن مبتلا شده اند، معمايي حيرات انگيز است كه اسرار آن از نظر علمي بايد كشف و شناخته شود.

۱۳۹۵/۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...