نسخه چاپی

هشدار اسرائیل به یهودیان

به دنبال افزایش تهدیدات و خطرات تروریستی در تونس،‌ رژیم صهیونیستی به شهروندان خود نسبت به سفر به تونس هشدار داد.

به گزارش نما ، ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای به شدت شهروندان این رژیم را از سفر به تونس به ویژه جزیره "جربه" در روزهای ۲۵ و ۲۶ مه برحذر داشت.

در این بیانیه آمده است، بسیاری از ‌یهودیان سراسر جهان قصد دارند در آستانه جشن عید مشعل‌ در روزهای ۲۵ و ۲۶ مه به تونس سفر کنند اما با توجه به سطح بالای خطرات تروریستی در این کشور، توصیه می‌شود از این سفر خودداری شود.

یهودیان جهان هر ساله سالگرد حمله به امپراتوری روم و پیروزی بر آنها در قرن دوم میلادی و روشن کردن مشعل بر فراز کوه‌ها را تحت عنوان "عید مشعل‌" جشن گرفته و به این مناسبت آتش روشن می‌کنند.

انتظار می‌رود امسال نیز یهودیان بسیاری با سفر به جزیره جربه تونس از آرامگاه های خاخام های یهودی و کنیسه الغریبه در آنجا بازدید کنند.

در سال ۲۰۰۲ یک عامل انتحاری القاعده در این مراسم ۲۱ یهودی را به قتل رساند. پس از این حادثه تعداد مسافران یهودی این جزیره به شدت کاهش یافت و این درحالی است که پیش از این انفجار هرساله نزدیک به ۸۰۰۰ یهودی از سرزمین‌های اشغالی و اروپا خود را به جربه می‌رساندند.

۱۳۹۵/۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...