نسخه چاپی

كری: انتقاد ایران از ما نابجاست!

وزیر خارجه آمریكا مدعی شد انتقاد ایران از اقدام آمریكا در ترساندن شركت های بین المللی برای تجارت با این كشور بیجا است.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، وزیر خارجه آمریکا گفت: ترسی که ایران می گوید شرکت ها از تجارت با این کشور دارند «بی جاست»ما آماده شفاف سازی هستیم.

جان کری در مصاحبه با تلویزیون سی ان ان گفت ترسی که ایران می گوید شرکت ها از تجارت با این کشور دارند «بی جاست».

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: بانک های اروپایی مختارند به ایران وام بدهند، قراردادها را ضمانت کنند، برای ایران حساب باز کنند و وارد عرصه تجارت شوند.

جان کری همچنین گفت: ایران حق دارد از مزایای توافق هسته ای بهره مند شود. آنها سانتریفوژهای خود را از کار انداخته اند و به همه بندهای این توافق پایبند بوده اند.

جان کری افزود: برخی شرکت ها ممکن است ترس از قوانین آمریکا را بهانه ای برای اجتناب از تجارت با ایران مطرح کنند. ما از افراد می خواهیم که با ما تماس بگیرند و هر توافقی را که می خواهند بررسی کنند و ما در صورت تردید آنها، مسائل را برایشان شفاف می سازیم.

بحران سوریه

جان کری، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه اختصاصی با سی ان ان گفت در صورتی که روسیه بخواهد از گرداب سوریه رهایی یابد، باید به دنبال راه حل سیاسی باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: روسیه به دنبال راه حل سیاسی خود در سوریه است؛ اما این بدان معنا نیست که بتوان به این معادله عمل کرد. ما این مسأله را به خوبی درک می کنیم. ما نمی توانیم به آتشی بسی اولیه بدون وجود روسیه دست پیدا کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چه مسأله ای سبب شده است وزیر خارجه آمریکا فکر کند روسیه شریکی در آتش بس و رسیدن به یک راه حل سیاسی است؛ در حالی که این کشور شریک بشار اسد، رئیس جمهور سوریه است، پاسخ داد: آیا این یک وضع ایده آل است؟ نه آیا مشکلات دیگری وجود دارد که باید بدانها عمل شود؛ بله. این جنگ پنج سال طول کشیده و در واقع بیشتر از یک جنگ است.

وی در ادامه افزود: به نفع روسیه است که در سوریه درگیر نشود. روسیه منفعتی مهم دارد. این مسأله بی نهایت مهم است. آنها چالشهای مختلفی پیش رو دارند. در صورتی که روسیه بخواهد از گرداب سوریه رهایی یابد، باید به دنبال راه حل سیاسی در این کشور باشد.

۱۳۹۵/۲/۲۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...