نسخه چاپی

گردش مالی قاچاقچیان چقدر است؟

قائم مقام دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر از درآمد ۳ میلیارد دلاری قاچاقچیان در كشورمان خبر داد و با اشاره به اهمیت مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد گفت: طبیعی است كه قاچاقچیان به دنبال گسترش دامنه فعالیت خود بوده و از این درآمد هنگفت صرفنظر نمی‌كنند.

یه گزارش نما به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهان ، علیرضا جزینی در اختتامیه چهارمین جشنواره اعتیاد و رسانه، با اشاره به اهمیت مبارزه با اعتیاد و ریشه‌کن کردن این پدیده شوم، اظهار کرد:‌ ابلاغ 11 سیاست در حوزه مواد مخدر از سوی مقام معظم رهبری در سال 85 و تاکید برنامه ششم توسعه بر کاهش 25 درصدی اعتیاد در کشور نشان از اهمیت تلاش در این حوزه دارد.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه به درآمد هنگفت قاچاقچیان مواد مخدر پرداخت و گفت: درآمد قاچاقچیان مواد مخدر در ایران 3 میلیارد دلار است و طبیعی است که قاچاقچیان به دنبال گسترش دامنه فعالیت خود بوده و از این درآمد هنگفت صرفنظر نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر مواد مخدر از مواد سنتی به مواد صنعتی تبدیل شده است، از شناسایی بیش از 540 نوع ماده مخدر صنعتی توسط سازمان ملل خبر داد و گفت: در سال گذشته حدود 220 کارگاه تولید شیشه در کشور شناسایی و منهدم شد و این در حالی است که در سال جدید نیز بیش از 70 تن انواع مواد مخدر کشف شده است.

جزینی با اشاره به هزینه‌های بالای اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در کشور افزود: برآوردهای انجام شده نشان می‌دهد که خسارات وارده در این حوزه، حدود 10 هزار میلیارد تومان است و این هزینه هنگفتی به کشور وارد می‌کند.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: در حال حاضر بیش از 790 هزار نفر در کشور تحت درمان قرار گرفته‌اند و بیش از 30 تن دارو برای درمان این افراد مصرف می شود.

وی با اشاره به اعتیاد 3 درصد از افراد جامعه که در سنین 15 تا 65 سال قرار دارند، از فوت بیش از 3 هزار نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر در کشور خبر داد و گفت: آمارهای به دست آمده نشان می دهد که مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر، پس از تصادفات، بیشترین آمار مرگ و میر را به خود اختصاص داده است و به طور میانگین هر 8 ساعت یک بار یک نفر بر اثر اعتیاد به مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهد.

جزینی در ادامه با اشاره به میزان اعتیاد در جامعه صنعتی کشور، از اعتیاد 21 درصدی در میان کارگران و جامعه صنعتی خبر داد و در پاسخ به انتقاد برخی‌ها از ارائه آمار در این حوزه گفت: ارائه آمار در این حوزه از یک سو باعث هشدار به خانواده‌ها می‌شود و از سوی دیگر زمینه پیشگیری را در جامعه گسترش می‌دهد.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 300 هزار نفر با خط 09628 تماس گرفتند که 83 درصد از تماس گیرندگان با این خط، زنانی بودند که خواستار آموزش در این حوزه و کسب مهارت بودند.

۱۳۹۵/۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...