نسخه چاپی

بهداد سلیمی با كسب طلا قدرتش را به رخ المپیك كشید

عکس خبري -قوي ترين مرد جهان به مدال طلاي المپيك دست يافت

'بهداد سلیمی' قوی ترین مرد جهان با ثبت ركورد 455 كیلوگرم به مدال طلای رقابت های وزنه برداری بازی های المپیك 2012 لندن دست یافت.

به گزارش ایرنا، در این مسابقه ها كه در سالن وزنه برداری 'اكسل' شهر لندن برگزار شد، سلیمی با مجموع 455 كیلوگرم، چهارمین مدال طلای كاروان ورزشی ایران در سی امین دوره بازیهای المپیك را به ارمغان آورد.

سلیمی در دو ضرب، ابتدا وزنه 247 كیلوگرم را به راحتی پشت سر گذاشت تا به مدال طلای دسته فوق سنگین بازیهای المپیك دست یافت.

این وزنه بردار جوان ایرانی در حركت دوم وزنه 264 كیلوگرم را انتخاب كرد تا ركورد المپیك را بهبود بخشد اما نتوانست این وزنه را مهار كند.

در پایان رقابت های این دسته، سجاد انوشیروانی دیگر ملی پوش ایران و روسلان آلبگوف از روسیه به ترتیب به مدال های نقره و برنز دست یافتند.

در حركت یك ضرب، سلیی وزنه بردار ملی پوش 23 ساله ایران در حركت اول خود وزنه 201 كیلوگرم را بالای سر برد و سپس وزنه 205 كیلوگرم را به سادگی مهار كرد.

قوی ترین مرد جهان در حركت سوم خود وزنه 208 كیلوگرم را بالای سر برد و به استقبال حركات دو ضرب رفت.

در حركت یك ضرب، 'روسلان آلبگوف' از روسیه با ثبت ركورد 208 كیلوگرم و وزن كمتر نسبت به سلیمی در صدر ایستاد و 'سجاد انوشیروانی' دیگر وزنه بردار كشورمان با 204 كیلوگرم در رتبه سوم قرار گرفت.

در پیكارهای این دسته، ایگور اشتاینر دارنده مدال طلای بازیهای المپیك 2008 پكن به دلیل مصدومیت از دور رقابت ها كنار رفت.

همچنین ولیچكو چولاكوف از آذربایجان و آرتم اوداچین از اوكراین در وزن كشی دسته به اضافه 105 كیلوگرم شركت نكردند و شانس حضور در المپیك را از دست دادند.

۱۳۹۱/۵/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...