نسخه چاپی

بودجه بیست میلیونی، به دو میلیون رسید!

هدف جشنواره صرفاً نمایش آثار نیست بلكه تسهیل شرایط ادامه راه دانشجویان است.

به گزارش نما به نقل از پارس نیوز، نشست خبری سیزدهمین فیلم دانشجویی «نهال» صبح امروز در تالار ایوان شمس برگزار شد.

در این نشست خبری محسن مختاری‌فر دبیر جشنواره سیزدهم فیلم دانشجویی «نهال»٬ یعقوبی مدیر روابط عمومی و اردلان عباسی مدیر اجرایی این جشنواره حضور داشتند.

محسن مختاری‌فر دبیر جشنواره با اشاره به دلیل تشکیل جشنواره دانشجویی «نهال» گفت: چون فیلم‌های دانشجویی دیده نمی‌شد، دانشجویان اعتراض داشتند و با همکاری اساتید، این جشنواره تشکیل شد و در دوره‌های مختلف از بین دانشگاهی به بین دانشگاه‌های تهران و سپس دانشگاه‌های کشور گسترش یافت.

وی افزود: امسال بعد از ۱۲ سال٬ این جشنواره برای اولین بار به صورت بین‌الملل برگزار می‌شود و هدف آن صرفاً نمایش نیست بلکه تسهیل شرایط ادامه راه آینده آن‌هاست.

دبیر جشنواره «نهال» در ادامه بیان کرد: افرادی مثل آیدا پناهنده٬ محمد نجاریان٬ بهزاد آزادی٬ سعید روستایی و حامد رجبی و همچنین دانشکده هنر از این جشنواره حمایت می‌کنند. استقلال جشنواره ماهیت آن و دانشجویی بودن هویت آن است.

اردلان عباسی مدیر اجرایی این جشنواره گفت: دانشگاه هنر تنها دانشگاه دولتی حامی این جشنواره است. انتظار ما از مسئولان سینمایی حمایت و توجه آنهاست.

وی افزود: ارتقای سطح علمی دانشجویان و ایجاد پل ارتباطی بین دانشجویان و بیرون دانشگاه هدف ماست.

عباسی در ادامه اظهار داشت: سیستم آموزشی کشور خلأهایی دارد که ما سعی می‌کنیم، در این جشنواره خلأها را جبران کنیم. ورک‌شاپ‌هایی داشتیم که ترکیبی از جوانان مستعد و پیشکسوتان رشته‌های مختلف سینما هستند که می‌توان به عباس گنجوی تدوینگر با سابقه سینما٬ محسن امیر یوسفی و امیررحمانی٬ هومن بهمنش و.... اشاره کرد.

یعقوبی مدیر روابط عمومی جشنواره با اشاره به آمار جشنواره سیزدهم گفت: افتتاحیه و اختتامیه جشنواره فیلم «نهال»، ۲۸ اردیبهشت و ۴ خرداد خواهد بود. آثار در سه بخش اصلی فیلم کوتاه٬ عکس و پوستر و فیلمنامه است و بخش فیلمنامه امسال افزوده شده است‌.

وی در ادامه عنوان کرد: بخش فیلم کوتاه (داستانی ۲۶۳ اثر٬ مستند ۷۶ اثر٬ تجربی ۷۹ اثر٬ انیمیشن ۳۱ اثر و سال اولی‌ها ۵۷ اثر) و در مجموع ۵۰۶ اثر٬ بخش فیلمنامه ۲۳۰ اثر٬ بخش عکس ۲۴۵ اثر٬ پوستر ۱۳۷ اثر و بین‌الملل ۳۰۹ اثر. در مجموع در تمام بخش‌ها ۱۴۲۷ اثر رسیده است.

دبیر جشنواره در ادامه بیان کرد: رامتین شهبازی٬ مرتضی فرشباف و حامد رجبی آثار را برای انتخاب بررسی می‌کنند. فیلم‌های بخش بین‌الملل بر اساس موازین ایرانی اسلامی و کیفیت آن‌ها پخش می‌شود.

وی در خصوص بودجه جشنواره گفت: بودجه بسیار کم و محدود است‌. در کل بیست میلیون بودجه در نظر گرفته‌اند که با ابراز تاسف دو میلیون تومان به دستمان رسیده است‌.

یعقوبی در ادامه اظهار داشت: بزرگداشت سهراب شهید ثالث را در برنامه خواهیم داشت. ایشان چهره بین‌المللی است که کمتر به آن توجه شده است‌.

گفتنی است؛ سیزدهمین جشنواره ملی و اولین جشنواره بین‌المللی فیلم دانشجویی «نهال»، ۲۸ اردیبهشت تا ۴ خرداد به دبیری محسن مختاری فر برگزار خواهد شد.

۱۳۹۵/۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...