نسخه چاپی

آمریكا: زیر ساختهای شهری در تنگنای مالی

انجمن مهندسان شهری آمریكا 3.32 تریلیون دلار برای اصلاح نقاط ضعف زیرساخت های اصلی آمریكا نیاز دارند.

به گزارش نما ، خبرگزاری صداوسیما به نقل از تلویزیون راشاتودی نوشت: آمریکا برای همه تعمیرات ضروری زیرساختی بین سال های دو هزار و شانزده تا دو هزار و بیست و پنج ، 3.32 تریلیون دلار لازم دارد که تنها 1.88 تریلیون دلار از این مبلغ تامین شده است.

در این گزارش آمده است شکاف کنونی بین صورتحساب هزینه ها و بودجه تخصیص داده شده می تواند به بهای دو و نیم میلیون فرصت شغلی و چهار تریلیون دلار ضرر در تولید ناخالص داخلی منتهی شود.

این گزارش می افزاید زیر ساخت ها در آمریکا با دو مشکل مواجهند، اول اینکه پول کافی برای حفظ، جایگزینی یا تعمیر زیرساخت های کنونی وجود ندارد و دوم اینکه آمریکا به زیرساخت های مضاعف برای حمایت از جمعیت رو به رشد خود نیاز دارد.

انجمن مهندسان شهری آمریکا گفت مجموع ساعات تاخیر ناشی از ازدحام در بزرگراه ها در پنجاه منطقه مهم دارای مترو، سی و شش درصد افزایش یافته است.

بحران آب در ایالت میشیگان توجه عموم را در سال دو هزار و پانزده به نقاط ضعف زیرساخت های این ایالت جلب کرد. درحالی که بسیاری از مردم از این موضوع عصبانی هستند که آب آشامیدنی در آمریکا حاوی سرب است، اما مشکل بسیار جدی تر است.

این بررسی نشان می دهد ارائه آب در آمریکا با پنجاه و چهار هزار سامانه انتقال آب که به دویست و شصت و چهار میلیون نفر جمعیت این کشور خدمات ارائه می کند تحت فشار قرار دارد. اگر راه حلی برای این مشکل تا سال دو هزار و بیست یافت نشود، کمبود سامانه آب آشامیدنی برای این کشور هشتاد و چهار میلیارد دلار هزینه دربرخواهد داشت. باتوجه به جمعیت رو به رشد آمریکا، باید منتظر بود و دید چطور این کشور از پس نیازمندی های جمعیت خود برمی آید.

۱۳۹۵/۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...