نسخه چاپی

محمد حسن قدیری ابیانه در گفتگو با نما:

هزینه های انتخاباتی دولت به نفع برخی افراد، فسادی بزرگ است/ عكس العمل دولت در قضیه خالقی، یك فاجعه است

عکس خبري -هزينه هاي انتخاباتي دولت به نفع برخي افراد، فسادي بزرگ است/ عکس العمل دولت در قضيه خالقي، يک فاجعه است

كارشناس مسائل سیاسی گفت: متأسفانه دولت تلاش كرده است به هر طریق ممكن نامزدهای حامی خود را وارد مجلس كند. به عنوان نمونه، فقط در یك مورد 2 میلیارد تومان چك دولتی را در اختیار نماینده حامی خود قرار داده است تا در حوزه نمایندگی اش خرج كند و از این طریق محبوبیت كسب كند.

محمدحسین قدیری ابیانه در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما ، در خصوص خطرات و چالش های پیش روی مجلس دهم گفت: تعدادی از نمایندگان مجلس با هزینه های میلیاردی، با خرید آراء، و با کمک سازمان های دولتی وارد مجلس می شوند؛ یعنی چند برابر حقوق چهار سال نمایندگی را برای راه یافتن به مجلس خرج می کنند؛ این نوع از نمایندگان به جای اینکه با رانت مقابله کنند، به دنبال برخورداری از رانت هستند و مجلس را که وظیفه دارد بر دولت نظارت کند و از فساد احتمالی دولت جلوگیری کند را از حیز انتفاع خارج می سازند. در حقیقت به جای اینکه مجلس مرکزی برای مقابله با فساد باشد، تبدیل به ضد آن می شود.

وی ادامه داد: معمولاً کسانی که چنین هزینه های سنگینی را انجام می دهند، در مجلس فقط به دنبال جبران آن نیستند بلکه اصولا چنین هزینه هایی با هدف درآمدهای چند برابری خرج می شود، و این یک خطر برای کشور است. از طرفی دیگر، دولت در مواردی میلیاردها تومان از بیت المال را به نفع برخی از نمایندگان و یا نامزدهای حامی خود هزینه کرده است که این خود نوعی فساد بزرگ است. متأسفانه دولت تلاش کرده است به هر طریق ممکن نامزدهای حامی خود را وارد مجلس کند. به عنوان نمونه، فقط در یک مورد 2 میلیارد تومان چک دولتی را در اختیار نماینده حامی خود قرار داده است تا در حوزه نمایندگی اش خرج کند و از این طریق محبوبیت کسب کند.

سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک، یکی دیگر از چالش های پیش روی مجلس دهم را، بسته به تفکر نمایندگان عنوان کرد و اظهار داشت: اگر نماینده ای مرعوب دشمن باشد، از منافع ایران چشم پوشی می کند، و اگر مأمور باشد، خود یک خطر بزرگتر است. مجلس دهم باید مراقب باشد که به سرنوشت مجلس ششم گرفتار نشود. عکس العمل های برخی از نمایندگان و نیز دولت در رابطه با رد صلاحیت خانم خالقی خود یک فاجعه است؛ یعنی از نمایندگی کسی حمایت می کنند که در خارج کشف حجاب کرده است و این به معنی آن است که در ایمان این نوع از نمایندگان تزلزل وجود دارد.

قدیری ابیانه با بیان اینکه برخی نمایندگان و حتی وزیر کشور، از انتشار عکس های خصوصی خالقی سخن به میان آورده اند، تصریح کرد: طبیعتاً انتشار عکس های خصوصی هیچ کس جایز نیست و خلاف است، اما اینجا صحبت از عکس های خصوصی نیست؛ اینجا صحبت از عکس های بی حجاب خانم خالقی در انظار عمومی در خارج از کشور است، که این موضوع بیانگر ضعف ایمان ایشان و عدم تعهد به اسلام است؛ حال چگونه یک عده ای از چنین امری دفاع می کنند و به خاطر آن، شورای محترم نگهبان را که به وظیفه خود عمل کرده است، زیر سؤال می برند؟ ممکن است خود آنها را زیر سؤال ببرد.

وی ادامه داد: نمایندگان همسو با دولت، متأسفانه نسبت به اقتصاد مقاومتی بی توجهی خواهند کرد، چرا که دولت نیز نسبت به این امر بی توجه است.

کارشناس مسائل سیاسی، گریزی به برخی ضعف های مجلس نهم زد و گفت: چندین سال است که مقام معظم رهبری، روی این موضوع که تعطیلات زیاد به اقتصاد کشور لطمه می زند تأکید دارند؛ این در حالی است که تعطیلات مناسبتی ایران سه الی چهار برابر آمریکا، انگلستان و بسیاری دیگر از کشورها است. هفته گذشته نمایندگان مجلس، یک روز دیگر به این تعطیلات اضافه کردند؛ یعنی شعار اقتصاد مقاومتی می دهند اما برخلاف آن عمل می کنند. تصویب برجام در یکربع ساعت، رأی به برخی وزرای مسئله دار و امثالهم نمونه هایی از عملکرد منفی مجلس نهم است.

۱۳۹۵/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...