نسخه چاپی

نام نخست وزیر استرالیا نیز در اسناد پانامایی

رسوایی مالیاتی اسناد پاناما این بار گریبان نخست وزیر استرالیا را گرفت.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، در بحبوحه مبارزات انتخاباتی در استرالیا برخی رسانه ها اعلام کردند نام نخست وزیر این کشور نیز در اسناد پانامایی به عنوان مدیر سابق یک شرکت صوری برون مرزی درج شده است.

چند روز پس از آن که حدود 200 سند از اسناد پانامایی در پایگاه اینترنتی کنسرسیوم بین المللی روزنامه نگاران تحقیقی منتشر شد، نشریه استرالیایی فایننشال ریویو روز پنجشنبه از درج نام "مالکوم ترنبال،" نخست وزیر استرالیا، در این اسناد خبر داد.


گفته می شود نخست وزیر استرالیا در اوایل سالهای هزار و نهصد و نود به مدت دو سال مدیریت شرکت "استار تکنولوژی" را که بوسیله شرکت پانامایی "موساک فونسکا" در جزایر ویرجین انگلیس ثبت شده بود، بر عهده داشت. با این حال نخست وزیر استرالیا هر گونه رفتار و اقدام غیرقانونی را در این رابطه تکذیب کرده است.

کنسرسیوم بین المللی روزنامه نگاران اوایل آوریل گذشته تحقیقی و حدود یکصد رسانه بین المللی دیگر در یک افشاگری عظیم و بی سابقه، اطلاعات مربوط به دارایی های پنهان شخصیت های سیاسی، چهره های ورزشی، ثروتمندان و حتی سازمانهای جنایی را در بهشت های مالیاتی منتشر کردند.

این اسناد و شواهد که بوسیله یک افشاگر ناشناس در اختیار روزنامه آلمانی زودچه زایتونگ قرار گرفته است، برملا کننده حسابهای پنهانی است که در فاصله سالهای 1977 تا 2015 بوسیله اشخاص حقیقی و حقوقی از دویست کشور مختلف در بیست بهشت مالیاتی در نقاط مختلف جهان ایجاد شده است. طبق این افشاگریها، فهرست افرادی که برای فرار از مالیات و پنهان کردن دارایی ها و سرمایه های خود از مجاری غیرقانونی به تمهیدات و ترتیبات مالی برون مرزی اقدام کرده اند، شامل حدود 130 نفر از مقامات سیاسی بلندپایه کشورهای مختلف بوده است.

۱۳۹۵/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...