نسخه چاپی

سقف مجاز حقوق مدیران 5 میلیون و 250 هزار تومان

معاون سابق دیوان محاسبات با بیان اینكه اضافه خاص یا فوق العاده خاص، مستمر نیست، گفت: سقف مجاز حقوق مدیران 5 میلیون و 250 هزار تومان است.

به گزارش نما به نقل از فارس، عباس محسنی معاون سابق دیوان محاسبات در ارتباط تلفنی با بخش خبری 21 شبکه یک سیما درباره مبنای تعیین حقوق گفت: شورای انقلاب در سال 58 لایحه قانونی حداکثر و حداقل حقوق مستخدمان شاغل و بازنشستگان و آماده به خدمت را تصویب کرد که هنوز برقرار است و شامل همه دستگاه‌های عمومی و دولتی می‌شود.

وی با بیان اینکه حداکثر حقوقی که دولت پارسال تعیین کرده بود 7 برابر حداقل حقوق بود افزود: پارسال حداقل حقوق حدود 750 هزار تومان بود که هفت برابر آن، 5 میلیون و 250 هزار تومان می‌شود.

معاون سابق فنی و حسابرسی دیوان محاسبات با بیان اینکه اضافه خاص یا فوق العاده خاص، مستمر نیست ادامه داد: بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری، دولت بایدحقوق مدیران عامل را تعیین کند، بنابراین نباید از 7 برابر حداقل حقوق بیشتر شود.

محسنی بیان کرد: اضافه کاری‌های سال‌های قبل قابل پرداخت نیست زیرا وقتی یک سال بگذرد نمی‌تواند تامین تعهد شود.

وی افزود: حدود 15 دستگاه نظارتی داریم که مهمترین آن‌ها دیوان محاسبات ، سازمان بازرسی کل کشور ، سازمان حسابرسی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و ذی حساب است.

معاون سابق فنی و حسابرسی دیوان محاسبات با تاکید بر لزوم شفاف بودن قوانین گفت: باید با بازرسی‌های مستمر و آموزش مدیران، جلوی پرداختی‌های غیر قانونی را گرفت.

محسنی با بیان اینکه در بسیاری از سازمان‌ها هم پرداختی‌های اضافه انجام می‌شود گفت: به علت متعدد بودن آن‌ها و شمار اندک بازرسان، رسیدگی به همه آنها مقدور نیست.

۱۳۹۵/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...