نسخه چاپی

ادامه حملات علیه بانك‌های مركزی

حملات گروه "ناشناس" علیه بانك‌های مركزی در جهان، همچنان ادامه دارد.

به گزارش نما به نقل از سایبربان، گروه هکری "ناشناس"، چند روزی است که به ادعای خودش، حملاتی را علیه بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف در دنیا آغاز کرده است. بعد از حمله به بانک‌های مرکزی قبرس و یونان، حال ظاهراً دامنه این حملات، قرار است به کشورهای دیگر دنیا نیز کشیده شود و این گروه، تهدید کرده که به‌زودی، بانک‌های دیگری را نیز هدف قرار خواهد داد.

بانک مرکزی قبرس، در بیانیه‌ای دراین‌باره گفت: «این حمله اختلال سرویس توزیع‌شده، تنها برای چند دقیقه ادامه داشت و بلافاصله توسط سامانه دفاعی این بانک پاسخ داده شد. تنها بخشی که توسط این حمله آسیب دید، وبگاه بانک بود که برای چند دقیقه از دسترس خارج شد.»

گروه هکری "ناشناس" نیز با انتشار بیانیه‌ای، ضمن قبول مسئولیت این حملات ادعا کرده است که چنین حملاتی را تا زمان توقف فعالیت‌های مجرمانه بانک‌ها ادامه خواهد داد. بنا به ادعای این گروه هکری که البته هیچ سندی نیز برای آن ارائه نکرده است، بانک‌ها، زندان‌های بزرگی هستند که در آن‌ها، پول‌ها انباشت شده و از آن‌ها برای تأمین هزینه‌های عملیات مجرمانه استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است که گروه هکری "ناشناس"، دراین‌باره از واژه "تروریسم اقتصادی" استفاده کرده است. این گروه هکری، مدعی شده که قصد حمله به بانک‌های مرکزی کشورهای نیوزلند، مونته‌نگرو و فرانسه را در چند روز آینده دارد، ادعایی که البته به اعتقاد کارشناسان امنیتی، در صحت‌وسقم آن تردید وجود دارد.

۱۳۹۵/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...