نسخه چاپی

قیمت لبنیات افزایش پیدا می كند؟

تاكنون مجوز افزایش قیمت به هیچ كارخانه لبنی داده نشده و با توجه به تورم و شرایط بازار بیش از 5 درصد افزایش قیمت نخواهیم داشت.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، یکی از پر چالش ترین موضوعات در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی نرخ فرآورده‌های لبنی است؛ چالشی که بین دامداران، صنایع لبنی و دولت با آغاز سال و بالا رفتن انواع قیمت ها شروع می شود و تا پایان سال هم ختم به خیر نمی شود.

بهار 95 هم از این ماجرای همیشگی بی نصیب نماند و بازهم صنایع لبنی خواستار مجوز افزایش قیمت شدند در حالی که در کنار این درخواست معتقدند بازار کشش افزایش قیمت را ندارد.

رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص قیمت محصولات لبنی اظهار داشت: قیمت محصولات به تغییرات نرخ کالا، خدمات و دستمزد بستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه شرایط و کشش بازار عامل تعیین کننده افزایش قیمت محصولات لبنی است، ادامه داد: با توجه به تورم و شرایط بازار بیش از 5 درصد افزایش قیمت نخواهیم داشت.

باکری اظهار داشت: تورم سالانه و تاثیر آن بر بهای تمام شده تولید در حال بررسی است و ظرف دو الی سه هفته آینده میزان این اثرگذاری مشخص خواهد شد که ملاک ما در افزایش قیمت است.

دبیر انجمن صنایع لبنی تاکید کرد: تاکنون مجوز افزایش قیمت به هیچ یک از کارخانه های لبنی داده نشده است.

*** کارخانه ها تمایلی به افزایش قیمت ندارند

همچنین محمد فربد عضو هیات مدیره انجمن صنایع لبنی نیز در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: کارخانه ها به سبب عدم کشش تقاضا در بازار، تمایلی به افزایش قیمت ها ندارند.

*** کارخانه ها و دامداران وضعیت اسفناکی دارند

محمد رضا اسماعیلی مدیر عامل اتحادیه کارخانه های لبنی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اکنون وضعیت کارخانه های لبنی به سبب نبود تقاضا در بازار، بسیار اسفناک است و نیاز به حمایت و پشتیبانی دارند.

وی افزود: افزایش قیمت محصولات لبنی هر چند ناچیز ضربه مهلکی به صنعت وارد می کند چرا که با توجه به کاهش قدرت خرید، افزایش قیمت زیان های فراوانی برای مصرف کننده و تولید کننده خواهد داشت.

اسماعیلی تصریح کرد: با توجه به زیان دامداران و راکدی نیمی از کارخانه های لبنی بایستی تمهیداتی برای این موضوع اندیشیده شود.

۱۳۹۵/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...